۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۴۹۳۵۶۵
حجت الاسلام عالي:

صلوات اقرار به مقامات اهل بيت است

حجت الاسلام عالي گفت: صلوات اقرار به مقامات اهل بيت(ع) است و زماني كه ختم صلوات مي‌كنيد وارد ولايت حق مي شويد و ظلمت را نابود مي‌كند.
حجت الاسلام مسعود عالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام مسعود عالي دوشنبه شب در شب مبعث پيامبر گرامي اسلامي در مسجد و مدرسه علميه آيت الله مدني كاشاني، گفت: خداوند بيشترين مقام و مرتبه اي كه در عالم مي توانست براي كسي داشته باشد براي پيامبراكرم(ص) داشت.

وي افزود: بالاترين ظهور و تجلي خدا براي يك مخلوق از اول تا آخر خلقت در شب بعثت براي پيامبراكرم(ص) رخ داد، از اين رو شب مبعث شب بسيار با عظمت و شروع رسالت و نبوت پيامبراكرم(ص) است.

حجت الاسلام عالي شب مبعث پيامبراكرم(ص) را يكي از شبهاي مهم و با عظمت مسلمانان دانست و يادآور شد: امام جواد(ع) مي فرمايد، درماه رجب شبي است كه با ارزش تر از آن چيزي است كه به آن خورشيد بتابد، به اين معني كه با ارزش تر از همه دنيا است.

وي شبهاي مبعث و غدير و شب اعياد ائمه معصومين را شبهاي با عظمتي خواند و افزود: ائمه معصومين به غير از سال گذشته و سال بعد از آن، هر شبي از سال را سهميه اي از بركت و رحمت دارند هركدام از اين مناسبتها كه در سال تكرار مي‌شود يك سهميه بركت و رحمت جداي از سال قبل و بعد از آن دارد.

به گفته وي، شبهاي قدر هرچند شب 19 و 20 و 21 هر سال تكرار مي شود، اما اين تكرار هر سال مانند يكديگر نيست بلكه نزول و فرودهايي كه امسال دارد متفاوت از آنچه در سال قبل داشته است و هر سال سهيمه خودش را دارد.

استاد حوزه علميه يادآور شد: در شب و روز مبعث، رحمت و عنايت خاص خدا براي وجود پيامبراكرم(ص) نازل مي‌شود، بنابر اين شب و روز مبعث به هر بهانه اي نام پيامبراكرم(ص) را بر زبان بياوريم و ختم و صلوات زيادي داشته باشيم.

حجت الاسلام عالي گفت: گلي را به امام صادق دادند او نيز گل را بو كرد و به چشم خود گذاشت و گفت، اگر كسي گلي را بود كند و به چشم خود بگذارد و صلوات ختم كند، گل را روي زمين نگذاشته گناهان او بخشيده مي‌شود، بنابر اين خداوند براي بخشيدن بندگانش به دنبال بهانه است.

وي در ادامه، با اشاره به اينكه باطن و حقيقت همه گناهان يكي است، افزود: باطن همه گناهان خروج از ولايت حق و ورود به ولايت شيطان است و انساني كه گناه مي‌كند تحت ولايت اميرمومنان(ع) نيست، از اين رو ذات انسان گناهكار، مرتد شدن نيست، اما عمل او، عمل اميرمومنان(ع) نيست و اين عمل گناه او، خروج از ولايت است.

حجت الاسلام عالي ادامه داد: هركس كه گناه مي كند، هنگام گناه از ولايت اهل بيت(ع) خارج مي شود و وارد ظلمت و تاريكي مي شود چرا كه گناه دره  عميقي بين انسان و خدا است و خروج از ولايت است و تحت ولايت ابليس است و اگر با توبه خودش را از تور شيطان خارج كرد خداوند گناهان او را مي بخشد اما با هر گناهي كه انسان مرتكب مي شود، نقطه سياهي بر قلب او اضافه مي شود تا اينكه انسان كاملا تحت ولايت ابليس قرار مي گيرد.

وي در ادامه توبه را برگشت به ولايت حق دانست و يادآور شد: تمرد و سركشي انسان با توبه و سجده و خضوغ در برابر خدا برگشت طرف نور و ولايت حق و خروج از ظلمت و تاريكي و ولايت شيطان است، چرا كه تنها راه نزديك شدن به خدا سجده و خضوع و تواضع در برابر خدا است.

استاد حوزه علميه يادآور شد: صلوات اقرار به مقامات اهل بيت(ع) است و زماني كه ختم صلوات مي‌كنيد وارد ولايت حق مي شويد و ظلمت را نابود مي كنيد و براي همين است كه پيامبراكرم(ص) مي فرمايد، اگر كسي يك صلوات براي من ختم كند گناهانش پاك مي شود، چرا كه خاصيت توبه را دارد و سرعت صلوات به اندازه اي است كه از ولايت ابليس جدا و به ولايت حق وارد مي‌شويد.

حجت الاسلام عالي با اشاره به روايتي از پيامبراكرم(ص) در كتاب وصال الشيعه، گفت: پيامبر مي فرمايد، اگر كسي يك بار بر من صلوات بفرستد، ملائكه هزار بار بر او درود مي فرستند./۲۰۲/۱۳۰۷/ب۱

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
محسن
Iran, Islamic Republic of
۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۹
بر پیامبر نور و رحمت به پهنای کون و جلوت به بلندی عرش و برکت به بزرگی باغ و جنت آفرین و سلامت باد.
0
0