۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۸
کد خبر: ۴۹۲۴۸۱
عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی مطرح کرد؛

ضرورت حضور فعال حوزه‌های علمیه در فراخوان بزرگداشت شهید سید مصطفی خمینی

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: فضلا و محققان حوزه‌های علمیه در فراخوان بزرگداشت شخصیت علمی و انقلابی شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی حضوری فعال و جدی داشته باشند.
حجت الاسلام والمسلمین ذوعلم

حجت الاسلام علی ذوعلم، عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره ارتباط حوزه علمیه و بزرگداشت آیت‌الله سید مصطفی خمینی، گفت: امروز که بحث حوزه انقلابی مطرح است مرحوم آیت‌الله شهید سید مصطفی خمینی الگوی جامع، در دسترس و به روز است.

وی افزود: برای ارائه تعریف درست از حوزه انقلابی ایشان یک چهره کاملا انقلابی، اخلاقی، معنوی، علمی و محقق بودند، آیت الله شهید مصطفی خمینی در چهارچوب اجتهاد مرسوم، نوآوری در حوزه‌های مختلف فقهی، اصولی و حکمی، در آزاد اندیشی، نقادی بسیار عمیق برای ما حوزویان الگو هستند.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی اظهار داشت: ایشان از نظر ساده‌زیستی، بی‌توجهی به مظاهر دنیوی در عین حال با تواضع و صمیمیتی که با همگان و شاگردان خود داشتند الگوی بسیار مناسبی برای همه ما هستند.

حجت الاسلام ذوعلم با اشاره به آیت‌الله مصطفی خمینی از اینکه در معرض بروز و ظهور یا شهرت قرار گیرند پرهیز داشتند، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در این باره می‌فرمایند: هر گاه سال 41 و 42 منزل امام راحل می‌رفتیم مرحوم مصطفی خمینی همچون یک روحانی عادی به آنجا رفت و آمد داشتند و اصلا کسی متوجه نمی‌شد که ایشان فرزند امام راحل هستند.

وی طی درخواست از حوزه‌های علمیه، گفت: از الان با یک برنامه‌ریزی متمرکز  و تشکیل ستادی برای بزرگداشت چهلمین سالگرد شهادت آیت‌الله سید مصطفی خمینی آمادگی داشته باشند، در حوزه‌های علمیه استان‌ها و شهرستان‌ها طی فراخوانی از طلاب بخواهند که به منابع ایشان مراجعه داشته باشند.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی افزود: امیدواریم که فضلا و محققان حوزه‌های علمیه در این فراخوان حضور جدی داشته باشند چرا که ایشان بیش از هر محیط علمی دیگری برخاسته و متعلق به حوزه علمیه هستند، درباره بزرگداشت شخصیت علمی و انقلابی ایشان مقداری غفلت صورت گرفته که باید جبران شود.

حجت الاسلام ذوعلم در پایان خاطرنشان کرد: از نظر مدرسان حوزه منابع ایشان اهمیت بالایی دارد، برداشت برخی از استادان این است که در مباحث اصولی بحث های مطرح شده از سوی ایشان بسیار بدیع و قابل استفاده است، بنابراین باید تلاش کنیم که از مهجوریت علمی و فرهنگی خارج شود./807/۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات