۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۴۹۰۰۲۸
رييس اداره تبليغات اسلامي کاشان:

رونق توليد و تحقق عدالت اقتصادي وظيفه ای الهي است

رييس اداره تبليغات اسلامي كاشان گفت: از نظر فرهنگ اقتصادي جامعه بايد به اين باور برسد که رونق توليد و تحقق عدالت اقتصادي يک مأموريت و وظيفه الهي است و بايد به‌ عنوان يک ارزش در رفتارهاي اجتماعي مورد توجه قرار گيرد.
حجت الاسلام سيد عبدالصاحب حسيني

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام عبدالصاحب حسيني صبح امروز در نشست شورای اداری تبليغات اسلامی کاشان، با اشاره به نامگذاري امسال با عنوان «اقتصاد مقاومتي، توليد و اشتغال»، گفت: رهبر معظم انقلاب با شناسايي نقاط قوت و ضعف جامعه و رصد تحولات داخلي و خارجي، خط مشي اصلي جامعه را ترسيم و ريل گذاري براي حرکت جامعه را تعيين مي كند.

وي افزود: تجربه نشان داده است هر جا كه جامعه از رهنمودهاي رهبري و ولايت پيروي كرده است، دستاورد آن نيز موفقيت بوده است و هر كجا توجه نشده است خسارت بار بوده است.

حجت الاسلام حسيني با اشاره به اينكه امسال براي دومين سال متوالي «اقتصاد مقاومتي، توليد و اشتغال» نامگذاري شده است، اظهار داشت: اولين وظيفه براي ما فهم چرايي اين نامگذاري، اين است كه بدانيم اقتصاد مقاومتي به معناي اقتصاد خودکفا، مولد، مستقل و شکوفايي است که در برابر همه فشارها مقاومت کرده و ستون هاي جامعه را محافظت مي‌كند.

وي در تبيين جايگاه دين نسبت به مقوله اقتصاد، گفت: از نظر آموزه هاي اسلامي، کمال و تعالي انسان حاصل نمي شود مگر اينکه بتواند به طور همزمان نسبت به تأمين نيازهاي جسمي و روحي خود اقدام نمايد و چون انسان در يک دنياي مادي حضور دارد اقتصاد مايه قوام جامعه است، به اين معني که نيازهاي حياتي و زيستي او را فراهم مي‌کند که در عين حال بايد در يک بستر شايسته و متناسب با سلامت نفس او محقق شود.

رييس اداره تبليغات اسلامي كاشان با اشاره به جنگ تمام عيار دشمن عليه ملت ايران، اظهار داشت: دشمنان هر جامعه بر آن هستند تا با ضربه زدن به اقتصاد، ستون فقرات جامعه را متلاشي و نابود كنند و اقتصاد مقاومتي به جامعه اسلامي کمک مي‌کند تا ضمن تأمين يکي از مهم ترين مؤلفه هاي جامعه يعني آسايش و اقتصاد، اجازه ندهد تا دشمن از اين نقطه ضعف با استفاده از ابزار تحريم و فشار جامعه را فلج کند.

حجت‌الاسلام حسيني در تبيين ارزشهاي مورد توجه در مهندسي فرهنگي اقتصاد مقاومتي، گفت: از نظر فرهنگ اقتصادي جامعه بايد به اين باور برسد که توليد و عدالت اقتصادي يک مأموريت و وظيفه الهي است و بايد به‌ عنوان يک ارزش در رفتارهاي اجتماعي مورد توجه قرار گيرد، همین طور رويکردي که اسلام نسبت به مسأله زکات، حقوق اجتماعي، فرهنگ کار، نفي ربا و نظاير آن دارد.

در ادامه اين نشست، برگزاري دوره هاي آموزشي تخصصي براي گروه هاي هدف به‌ويژه مداحان و جلسات قرآني ماه رمضان، سرکشي از خانه هاي عالم و تعيين وضعيت روشني از شرايط خانه هاي عالم موجود، استمرار ثبت و صدور مجوز هيئات مذهبي از طريق سامانه طوبي و برگزاري شايسته مراسم اعتکاف به‌ويژه اجراي طرح زلال با قرآن، اعزام مبلغ، برگزاري فعاليتهاي فرهنگي و ثبت نام اينترنتي معتکفين مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت./1307/202/ب2

ارسال نظرات