۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱
کد خبر: ۴۸۹۵۲۷
مدير حوزه علميه خواهران الزهراء کاشان مطرح کرد؛

لزوم آموزش مهارت هاي زندگي در حوزه علميه خواهران

مدير حوزه علميه خواهران الزهراء شهرستان کاشان بر لزوم آموزش مهارت هاي زندگي در حوزه علميه خواهران تأكيد كرد.
حوزه علميه خواهران

زهرا نعناکار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري رسا در کاشان، با اشاره به ايام پذيرش حوزه‌هاي علميه کشور، گفت: حوزه‌هاي عليمه خواهران نسبت به برادران، نظم بيشتري دارند اما با اين حال جا دارد تا در حوزه‌هاي علميه خواهران بر آموزش مهارت‌هاي زندگي که متناسب با شأن بانوان است تأکيد بيشتري شود.

وي افزود: در رابطه با استعدادشناسي طلاب بايد اهتمام بيشتري داشته باشيم و کساني که در زمينه تبليغ، استعداد دارند از همان ابتدا شناسايي شده و روي آنها کار شود تا ترس آنها از ورود به عرصه‌هاي تبليغي ريخته شود.

نعناكار گفت: من با وجود اينکه در دانشگاه تدريس مي‌کنم اما خود را يک مبلغ مي‌دانم که در کلاس دانشگاه، مشغول به تبليغ معارف قرآني است و دانشجويان، وقتي با بنده آشنا مي‌شوند به تحصيل در حوزه علميه علاقه پيدا مي‌کنند.

وي خاطرنشان کرد: در بسياري از برنامه‌ها به مناسبت‌هاي مختلف، دانشجويان را به حوزه علميه دعوت مي‌کنيم و يا اينکه طلاب را به دانشگاه مي‌بريم  تا ضمن آشنايي با يكديگر با فضاي حوزه و دانشگاه آشنا شوند، چرا که معتقدم وحدت حوزه و دانشگاه نبايد به يک روز خاص محدود شود.

به گفته اين کارشناس ارشد علوم قرآن و حديث، يکي از مهمترين نقاط ضعف حوزه علميه خواهران نسبت به دانشگاه، با توجه به اينکه در هر دو فضاي آموزشي فعاليت دارند، کمرنگ بودن پژوهش و تحقيق است، اگر چه طلاب دروس را با عمق بيشتري مطالعه مي‌کنند.

وي ادامه داد: طلاب حوزه علميه در عرصه تحقيق و استفاده از فضاي مجازي از دانشجويان عقب هستند و بايد اين ضعف را جبران کرده و اين ترس خود را کنار بگذارند، چرا که اگر ما اين عرصه را خالي بگذاريم به دست ديگران خواهد افتاد.

مدير حوزه علميه خواهران الزهراء کاشان تصريح کرد: با توجه به مشکلات جمعيتي کشور، حوزه‌هاي علميه خواهران نسبت به گذشته، همکاري و مساعدت بيشتري در مورد خواهران متاهل و داراي فرزند دارند تا آنها بتوانند به تحصيلات خود با حداقل مشکلات ادامه دهند.

نعناکار با اشاره به حذف آزمون کتبي از سطح دو حوزه علميه خواهران، اظهار داشت: با حذف آزمون کتبي و اکتفاء به مصاحبه شفاهي متاسفانه با مشکل برخورده‌ايم و  سبب ناراحتي طلبه‌هايي مي‌شود که در مصاحبه رد مي‌شوند در حالي که اين مشکلات در آزمون کتبي وجود نداشت.

وي افزود: از ديگر نقاط ضعف حوزه علميه خواهران نسبت به دانشگاه اين است که فضاي بحث و گفت‌وگو و اظهار نظرهاي سياسي در دانشگاه پر رونق‌تر است اما در حوزه علميه از اينکه به آنها انگ زده شود از اظهار نظر سياسي واهمه دارند./1307/302/ب2

ارسال نظرات