۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۷
کد خبر: ۴۸۷۳۲۰

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌ شرقی

تقدیر از «فرزندان ولایت» در کانون پرورش فکری استان، برگزاری دوره آموزش تربیت مدرس پیش از ازدواج و بهره برداری از کتابخانه ویژه فرهنگ مقاومت و پایداری در تبریز از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان‌شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، هادی یوسف‌زاده، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌شرقی گفت: با اتمام داوری فراخوان ادبی « فرزندان ولایت» برگزیدگان این مسابقه معرفی شدند.

وی ادامه داد: بر اساس داوری‌های انجام یافته رقیه نیک‌اندام، الناز کاظمی و فاطمه فاتحی از تبریز، هدا شیدایی و هادی حاجی محمدی از کلیبر، علی فریدزاده و سنا عابدی از بناب، مریم توفیقی و فاطمع خجسته‌اهری از اهر و مبینا صادقی از بناب به عنوان نفرات برتر این فراخوان معرفی و تقدیر شدند.

یوسف‌زاده اضافه کرد: این فراخوان همزمان با سالروز حماسه 9 دی، روز بصیرت منتشر شده بود و در آن از نوجوانان علاقه‌مند خواسته‌شد تا آثار ادبی خود را در قالب دلنوشته، شعر و قطعات ادبی خطاب به مقام معظم رهبری ارسال کنند.


حمایت از طرح های خلاقانه در حوزه سینمای آذربایجان شرقی
محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به گلایه های فیلم سازان و اعضای انجمن گفت: منتظر طرح های خوب از سوی انجمن سینماگران استان هستیم ولی انجمن ها نیز به عنوان پیمانکار هنری، به صرف به دنبال حمایت های دولتی نباشند.

وی با اشاره به ظرفیت های بالا در سینمای استان و تبریز یادآوری کرد: فضای الهام و اندیشه برای تولید آثار سینمایی باید مستمر باشد و تعطیلی فضای پویایی باعث عقیم ماندن فضای الهام و اندیشه می شود.سینما، هنری زنده است و حرف های آن می تواند جامعه را به تکاپو و تفکر بیاندازد.

محمدپور با اشاره به همایش سه روزه یک دهه فیلم استان ادامه داد: این گونه همایش ها برای سینمای استان ضروری بوده و باعث ایجاد فضای پویا برای تبادل نظرات و آراء فیلمسازان مختلف و باز کردن مسیر پیشرفت می شود.


برگزاری دوره آموزش تربیت مدرس پیش از ازدواج در تبریز
امیر تقی زاده، معاون فرهنگی و امور جوانان مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی در مراسم افتتاح این دوره آموزشی، با بیان اینکه طرح آموزش های پیش از ازدواج یک طرح جدید نیست بلکه هدف ساماندهی دوره های آموزشی پیش از ازدواج است، گفت: در حال حاضر بسیاری از دستگاه ها به صورت پراکنده و مستقل دوره های آموزشی پیش از ازدواج برگزار می کنند که هدف ما چارچوب سازی مشخص و ساماندهی این دوره هاست.

وی هدف اصلی از دوره تربیت مدرس را ساماندهی آموزش‌های پیش از ازدواج دانست و بر اهمیت این برنامه های آموزشی تاکید کرد و گفت: در قالب این طرح، محتوای یکسان آموزشی برای ارائه مهارت های پیش از ازدواج در یک مرکز معتبر به مشاوران و متخصصان روانشناسی ارائه می شود تا از این رهگذر بتوانیم با استفاده از پتانسیل مشاوران و متخصصان روانشناسی یک آموزش یکسان را به جوانان ارائه دهیم.


بهره برداری از کتابخانه ویژه فرهنگ مقاومت و پایداری در تبریز
صادق نجفی، شهردار تبریز روز دوشنبه در آئین بهره برداری از این کتابخانه گفت: اجرای طرح های عمرانی و زیرساخت های فرهنگ مقاومت و پایداری مزین به خون و راه شهداست. مجاورت این کتابخانه با گلزار شهدا در آسان سازی روند پژوهش در مورد شهدا برای محققان و اندیشمندان حوزه مقاومت و پایداری نقش بسزایی ایفا می کند.

شهردار تبریز نام گذاری طرح های عمرانی به نام شهدا را توفیق ارزشمند مدیریت شهری در اعتلای فرهنگ ایثار و مقاومت دانست و تصریح کرد: در سه سال گذشته مهمترین طرح های عمرانی تبریز به نام جاوید برادران شهید متبرک شده است. با این پشتوانه فرهنگی و اعتقادی مصمم هستیم که عمران و آبادانی شهر را با دعای خیر خانواده شهدا تداوم ببخشیم.

نجفی ادامه داد: در این کتابخانه مجلدهای فرهنگ مقاومت و پایداری به همراه آثار مکتوب شهدای هشت سال دفاع مقدس به زبان های مختلف چاپ و در اختیار علاقه‌مندان قرار می گیرد. احداث مسیر مجزا و منتهی به شهرک اندیشه با هدف سهولت تردد و زیارت گلزار شهدا انجام می شود./303/935/ب1

ارسال نظرات