۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۴۸۵۷۵۹
در نشست خبری وزارت کشور؛

زمان ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری و شوراها مشخص شد

رییس ستاد انتخابات گفت: ثبت نام انتخابات شورا ها از 30 اسفند امسال و ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری از 22 فروردین سال 96 در سراسر کشور آغاز خواهد شد.
ستاد انتخابات کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی اصغر احمدی رییس ستاد انتخابات کشور، امروز در نشست خبری هماهنگی انتخابات گفت: دو انتخابات بزرگ ریاست جمهوری و شورای شهر را در پیش رو داریم. ثبت نام انتخابات شورا ها از 30 اسفند امسال و ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری از 22 فروردین سال 96 در سراسر کشور آغاز خواهد شد.

وی افزود: همچنین در 140 کشور خارج از ایران نیز زمینه حضور برای ایرانی هایی که واجد شرایط  رای دادن هستند فراهم شده است؛ با توجه به انتخابات پیش رو برای وزارت کشور، استانداری ها، فرمانداری ها و بخشداری ها تعطیلات و عید نوروز وجود نخواهد داشت، چرا که همه در خدمت ثبت نام کاندیداها خواهند بود.

احمدی اظهار داشت: بر اساس قانون کلیه وزارت خانه ها بر حسب نیاز وزارت کشور باید امکانات خود را در اختیار ستاد انتخابات قرار دهند؛ همچنین مخابرات باید آمادگی کامل را داشته باشد که در روند روز شمار انتخابات تا پایان آن کوچکترین نقصانی ایجاد نشود.

رییس ستاد انتخابات درباره محل شعبه های اخذ رای گفت: هر هیأت اجرایی در انتخابات، خود محل و تعداد شعبه های اخذ رای را تعیین میکند و این موضوع تحت الامر وزارت کشور، استانداری و فرمانداری نیست؛ بر همین اساس منتظر تشکیل هیأت های اجرایی خواهیم بود که یک عدد نهایی را به ما اعلام کند.

احمدی بیان داشت: تمام تلاش ما برای برگزاری انتخابات سالم همراه با امنیت، مشارکت حداکثری و بر مبنای مرٌ قانون است؛ همه، مرٌ قانون را اصل کار خود قرار داده و با دقت سرعت تلاش کنیم که هنگام انتخابات امنیت روانی در جامعه برقرار باشد.

رییس ستاد انتخابات ابراز کرد: ما تاکنون با استانداران و فرمانداران جلسات زیادی داشتیم تا اطمینان حاصل کنیم که در استانها هیچ تخلفی رخ نخواهد داد؛ در انتخابات شوراها  برای هر روستا باید یک صندوق مجزا باشد، چرا که خروجی آن برای همان روستا است./807/پ202/ص

ارسال نظرات