۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۴۸۴۶۹۴
امام جمعه اهل سنت کرمانشاه:

اهل سنت هیچ گاه خود را از اهل بیت جدا ندانسته اند

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه با اشاره به فضائل و کرامات حضرت فاطمه زهرا، گفت: اهل سنت هیچ گاه خود را از اهل بیت جدا ندانسته اند.
ماموستا محمد محمدی

ماموستا محمد محمدی امام جمعه اهل سنت کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، ابراز داشت: حضرت فاطمه (س) از اهل بیت نبوی است که در قرآن کریم در نعت این جمع بزرگوار آیه های شریفه بسیاری آمده است.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه تصریح کرد: کرامت و فضیلت حضرت فاطمه(س) تا بدان حد است که در میان احادیث نبوی احادیثی را می خوانیم که نمایانگر شأن و مرتبه قابل توجه ایشان در نظر پیامبر مکرم اسلام (ص) است.

ماموستا محمدی بیان داشت: آزار و اذیت پیامبر و خاندان مکرمش صراحتا در قرآن نهی شده و احترام به حضرت محمد(ص) و اهل بیت مطهرش یک امر قرآنی است و ناروایی آزار پیامبر (ص) مشمول اهل بیت او نیز شده است.

وی در ادامه مطرح کرد: اهل سنت هیچ گاه خود را از اهل بیت جدا ندانسته و اخلاص و ارادت خود را به اشکال گوناگون همچون سروده ها و نگاشته های ادبی در وصف آن بزرگواران به رشته تحریر درآورده اند که برخی از آنها به آثاری ماندگار در ادبیات دینی مذهبی اهل سنت مبدل شده است.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه خاطرنشان کرد: در مناقب و فضایل حضرت فاطمه (س) آثار مکتوب بسیاری از سوی نویسندگات و اهل قلم و صاحبنظران اهل سنت به رشته تحریر درآمده است که از آن جمله می توان به کتاب شیخ جلال الدین سیوطی اشاره کرد که در آن شرح احوال و زندگی پربرکت حضرت فاطمه (س) از بدو تولد تا پایان عمر مبارکشان آورده شده است.

ماموستا محمدی در پایان عنوان داشت: عشق و ارادت نبی مکرم اسلام(س) به دخت مکرمش از احادیث منقول به خوبی قابل درک است و در این احادیث فضیلت، عظمت، مرتبت و جلال و شأن این بانوی بزرگوار به تصویر کشیده شده است./302/857/ب1

ارسال نظرات