۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۴۸۲۵۱۱
امام جمعه زرند:

ایام فاطمیه بهترین فرصت برای معرفی حضرت زهرا به جهانیان است

امام جمعه زرند با بیان اینکه ایام فاطمیه بهترین فرصت برای معرفی و شناخت شخصیت بانوی بزرگوار اسلام به شیعیان جهان است، گفت: باید در این ایام مراسمات عزاداری آن حضرت باید همراه با معرفت افزایی باشد.
امام جمعه زرند

حجت الاسلام علی ابراهیمی امام جمعه زرند در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، اظهار کرد: از ویژگی های شخصیتی حضرت زهرا(س) می توان به همسرداری، دانش و آگاهی، معرفت شناسی و دین شناسی اشاره کرد و این ویژگی ها می تواند الگوی خوب و مناسبی برای دوستداران آن حضرت باشد.

وی با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) باید به عنوان یک انسان برجسته و مقتدای کامل در جامعه به نسل جوان معرفی شود، افزود: ایام فاطمیه فرصتی برای معرفی شخصیت آن بانوی بزرگوار است، بنابراین بانوان ما باید از شخصیت ایشان الگو گرفته و در زندگی خود استفاده کنند.

امام جمعه زرند تصریح کرد: برگزاری ایام عزاداری فاطمیه و شهادت این بانوی بزرگ اسلام باید در راستای وحدت افزایی صورت گیرد و معرفی ابعاد وجودی ایشان در ایام فاطمیه باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام ابراهیمی بیان کرد: حضرت زهرا(س) جان خود را فدای ولایت کرد و ولایت پذیری ایشان را باید به عنوان یک الگو و سرمشق برای پیروان امت پیامبر(ص) دانست، از این رو عمل کردن به سیره حضرت فاطمه زهرا(س) می تواند در زندگی تک تک افراد اثر گذار باشد.

وی با اشاره به اینکه با شناخت درست راه حضرت فاطمه(س) می توان در جهت زنده نگه داشتن سنت پیامبر اکرم(ص) قدم برداریم، خاطرنشان کرد: یکی از راه های آن، باشکوه برگزار کردن ایام فاطمیه به مانند ایام محرم در مساجد، تکایا و هیات های مذهبی است.

امام جمعه زرند در بخش دیگری از سخنانش به نام مبارک آن حضرت اشاره و عنوان کرد: در روایت برای حضرت زهرا(س) 9 اسم آمده است به سبب اینکه هر اسمي به يكی از شخصيت آن حضرت اشاره دارد.

حجت الاسلام ابراهیمی ابراز کرد: اسم فاطمه به مقام بلند شفاعت آن حضرت اشاره دارد و به این معنا که فاطمه يعني جدا كننده؛ هم خودشان از جهنم و گناه جدا شدند و هم روز قيامت شيعيانشان را از جهنم و گناه جدا مي كند.

وی یادآور شد: در بعضي از روايات فرمودند فاطمه يعني كسي كه از علم پر و از جهل جدا شده و این اشاره به مقام بلند علمي حضرت زهرا(س) دارد و زهرا يعني درخشنده و اشاره به مقام عبادت حضرت فاطمه(س) دارد.

امام جمعه زرند مطرح کرد: منصوره نیز یکی دیگر از نام های بانوی اسلام است که در روایات به مقام شفاعت آن حضرت و نیز حانیه به تربیت حضرت زهرا (س) اشاره دارد؛ بنابراین می طلبد خانواده ها در انتخاب نام نیک برای فرزندان خود از نام های متبرک استفاده کنند.

حجت الاسلام ابراهیمی اضافه کرد: حضرت زهرا(س) مقدس ترین مکان را خانواده می دانستند؛ بنابراین در جامعه امروزی دختران و بانوان ما باید از آن حضرت الگو بگیرند و راه صحیح زندگی کردن را از آن حضرت بیاموزند.

وی در پایان گفت: از این رو ایام فاطمیه بهترین فرصت برای معرفی و شناخت شخصیت بانوی بزرگوار اسلام به شیعیان جهان است؛ و باید در این ایام مراسمات عزاداری آن حضرت همراه با معرفت افزایی صورت گیرد./9709/302/ب1

 

 


 

 

ارسال نظرات