۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۴۸۲۰۵۰

انتقاد شیخ الازهر از جنجال در مساله طلاق شفاهی

شیخ الازهر از افزایش جنجال و بحث پیرامون طلاق شفاهی در مصر به شدت انتقاد کرد.
احمد الطیب، شیخ‌الازهر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، احمد الطیب شیخ الازهر طی سخنانی در شبکه تلویزیونی المصریه در پاسخ به انتقادهای مطرح شده پیرامون طلاق شفاهی گفت: متاسفانه برخی بیش از حد و اندازه و بدون در نظر گرفتن حق و حقیقت بابت این مساله به الازهر انتقاد و فشار می‎آورند.

وی افزود: برخی از منتسبان به الازهر نباید خود را وارد هر مساله فقهی کنند زیرا برای صدور فتوا و بررسی مسائل فقهی گروه و مراکز تخصصی در نظر گرفته شده است بنابراین نباید با حضور در رسانه‎ها و روزنامه‎های وارد جزئیات این گونه مسائل شد.

 شیخ الازهر تصریح کرد: مساله طلاق شفاهی را در منابع فقهی معروف و مذاهب اربعه مورد بررسی قرار دادیم و در یافتیم که برخی حضور شاهد در طلاق را ضروری و برخی دیگر غیر ضروری می‎دانند در نتیجه یکی از مراکز تخصصی الازهر همه بحث و تحقیقاتی که در این رابطه شده است را در دو جلد چاپ کرد.

وی در پایان از علما برای حضور در میان مردم دعوت کرد و بیان داشت: علمای اسلامی باید در میان مردم زندگی کنند تا از نزدیک با مشکلات آنان آشنا شوند.

گفتنی است که مساله طلاق شفاهی یکی از مباحث جنجالی در مصر که در ماه‎های گذشته موجب افزایش اختلافات احمد الطیب شیخ الازهر با عبدالفتاح السیسی رییس جمهور این کشور شده است./994/ب902/د

ارسال نظرات