۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۴۸۱۷۴۴
استاد حوزه و دانشگاه:

حفظ محور مقاومت سبب برافراشته نگاه داشتن پرچم تشیع می شود

استاد حوزه و دانشگاه گفت: جنگ های منطقه با هدف ضعیف قدرت ایران اسلامی صورت می گیرد که می خواهند ایران را از میان بردارند و حفظ محور مقاومت به مفهوم برافراشته نگاه داشتن پرچم امام علی(ع) است که در ایران اسلامی به اهتزاز درآمده است.
حجت الاسلام محمدابراهیم یعقوبیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام محمدابراهیم یعقوبیان، استاد حوزه و دانشگاه امروز در مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم مصطفی زال نژاد که در مسجد المهدی(عج) آمل برگزار شد، اظهار داشت: شهدا با ایثار و مجاهدت های والای خود در مسیری ارزنده و متعالی قرار گرفتند.

وی تصریح کرد: شهدا با خون های گرانقدر خود سبب پاکی زمین می شوند که امید داریم در سرای قیامت مشمول شفاعت این عزیزان بوده و از فیوضات آنان بهره مند شویم.

حجت الاسلام یعقوبیان با بیان این که شهدا مقام بسیار رفیعی دارند، گفت: ضرورت دارد سیره نورانی شهدا را چراغ راه خود قرار دهیم که باید از خداوند منان بخواهیم ما را در مسیری قرار دهد تا شرمنده شهدا نشویم.

وی تصریح کرد: شهدا سرمایه های ماندگار و جاویدان نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند که ضرورت دارد در راستای قدرشناسی از مقام گرانقدرشان کوشا بوده و عزم شایسته ای در این مسیر داشته باشیم.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که در دویست سال اخیر انگلستان برنامه ریزی برای اضمحلال بنیان تشیع داشته است تا بتواند آن را محقق کند، گفت: تلاش بسیاری صورت دادند تا شیعه در کره زمین نباشد و اهتمام جدی را در این مسیر صرف کردند.

وی ادامه داد: برای ایستادگی در مقابل شیعه تلاش ها و حرکات بسیاری فراوانی صورت دادند و برنامه هایی را در گذشته از جمله نابودی حکومت عثمانی انجام داده و سپس برای نابودی اسلام و تشیع گام برداشتند.

حجت الاسلام یعقوبیان با بیان این که فرقه های متعددی تشکیل داده و فرقه سازی راه انداختند، گفت: طراحی های بسیاری در ایران و کشورهای دیگر داشتند تا بتوانند اهداف خود را محقق کنند که این افراد در خدمت انگلستان بودند.

استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: فرقه سازی در جهان اسلام و رو به روی هم قرار دادن این فرق را صورت دادند و هم تلاش کردند حکومت را در کشورهای مختلف به دست بگیرند.

وی ادامه داد: ایادی استکباری داشتند کار خود را صورت می دادند که یک زمان دیدند از قم صدای توحید توسط امام خمینی(ره) بلند شد و سابقه مشروطه را داشتند که تصور می کردند اگر قیام شود می توانند دوباره روحانیت شیعه را کنار بزنند و حکومت را خودشان بگیرند و بیش از پیش مسلط شوند.

حجت الاسلام یعقوبیان اظهار داشت: انقلاب اسلامی دیگر انقلاب مشروطه نشد و کسانی آمدند به تعبیر قرآن کریم و آیات آن نظامی ایجاد کردند که تمام معادلات جهانی را برهم زدند.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: تمام دنیا دست به دست هم دادند تا در طول هشت سال دفاع مقدس بتوانند جمهوری اسلامی را در عین مظلومیت ساقط کنند اما کاری از پیش نبرده و نتوانستند موفق شوند.

وی افزود: ملت ایران اسلامی ملت شیعی امام زمانی است و نمی توانند حریف مردمان بصیر و هوشیار آن شوند که تلاش های گوناگونی صورت دادند اما موفق نبودند.

حجت الاسلام یعقوبیان ادامه داد: ایادی استکباری سلطه بر ایران را سلطه بر تمام عالم می دانند که انواع تحریم ها راه اندازی شد و سپس جنگ های منطقه ای راه انداختند و هدف آنان بود با سلطه بر سوریه بر لبنان مسلط شوند که این کار محقق نشد.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: جنگ های منطقه با هدف ضعیف قدرت ایران اسلامی صورت می گیرد که می خواهند ایران را از میان بردارند و حفظ محور مقاومت به مفهوم برافراشته نگاه داشتن پرچم امام علی(ع) است که در ایران اسلامی به اهتزاز درآمده است.

گفتنی است، شهید مدافع حرم مصطفی زال نژاد در روز بیست و ششم بهمن در کشور سوریه در دفاع از حریم آل الله به مقام رفیع شهادت نائل شد تا شهرستان دیار علویان و هزارسنگر آمل بتواند پنجمین شهید مدافع حرم خود را تقدیم اسلام و انقلاب کند./1314/202/ب2

ارسال نظرات