۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۴۷۴۰۲۸
استاد حوزه علمیه قم مطرح کرد؛

ضرورت برنامه ریزی و ورود جدی در عرصه فضای مجازی

حجت الاسلام شریفی گفت: بخشی از کار بر عهده روحانیت و بخشی بر عهده نظام است و بالاتفاق بسیاری از مراجع نسبت به این امر معترض هستند و باید دانست که بخشی از این اتفاقات عمدی است.
فضای مجازی فضای مجازی فضای مجازی فضای مجازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان،حجت الاسلام محمد شریفی، استاد حوزه علمیه قم در گردهمایی ائمه جماعات در سازمان تبلیغات شهرستان همدان که صبح امروز برگزار شد با اشاره به اهمیت تربیت در فضای مجازی، اظهار داشت: رسالت پیامبر به گونه ای بر عهده روحانیت قرار داده است.

وی افزود: امروز جامعه ما به سویی حرکت می کند که راه را به کلی گم کرده است و در تاریکی حرکت می کند و نیازمند چراغ راه و مشعل هدایت است.

استاد حوزه علمیه قم گفت: تاریکی جهل، نادانی و شهوات به جای نورانیت عقل در جامعه حکمفرما شده است و خداوند فرموده است برای یاد من نماز بر پا دارید.

وی ادامه داد: راه رهایی از تاریکی و ظلمت در جامعه باید مورد توجه قرار گیرد و امروز یکی از بزرگترین تلاش های دشمن این است که اوقات فراغتی برای جوانان نگذارد.

حجت الاسلام شریفی گفت: اگر یک مقدار به جوانان توجه شده و به آنها فرصت داده شود به نماز سوق پیدا می کنند.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که مردم عیال شما هستند و همان گونه که پدر خانواده احساس مسؤولیت می کند باید نسبت به مردم توجه داشت.

استاد حوزه علمیه افزود: امروز به معنای واقعی، فضای مجازی قتلگاه جوانان شده است و اگر کار مؤثری در این زمینه صورت نگیرد عواقب خطرناکی در پیش خواهد بود.

وی افزود: آمار کمیته صیانت از خانواده این است که در 9 ماه نخست سال 17 درصد طلاق در کشور به خاطر شبکه های مجازی است و 4.2 درصد افزایش پیدا کرده است و نمی دانیم که وظیفه ما در این عرصه چیست.

حجت الاسلام شریفی با اشاره به رشد افراد استفاده کننده از اینترنت گفت: 56 میلیون ایرانی یعنی 70 درصد در حال استفاده از اینترنت و فضای مجازی هستند و این آمار کمی نیست.

وی ادامه داد: فعالیت در فضای مجازی اگر بدون برنامه باشد برای افراد بسیار خطرناک است و متوسط افراد 4 ساعت در تلگرام هستند و دیگر رغبتی برای نماز و شرکت در جلسات ندارد.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: نداشتن برنامه در فضای مجازی به معنای تاریکی و گم کردن راه است و به همین دلیل باید به دنبال نور باشیم و باید دانست که کار روحانیت کاری نورانی است.

وی با اشاره به جایگاه روحانیت در حفظ اعتقادات افراد جامعه، گفت: خداوند به خانواده حضرت موسی(ع) فرمود که نماز را برای یافتن راه حقیقی به پا دارید تا بتوانید راه سعادت را بیابید.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: برخی افراد به نام کار فرهنگی خود در این عرصه غرق می شوند و این مساله دامی است که دشمن برای ما پهن کرده است.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه هجمه های غرب علیه ارزش های اسلامی، ابراز داشت: اگر در فضای اینترنت کلمه شیعه و عاشورا به انگلیسی جست و جو کنید به راحتی می فهمید که فضای بسیار مسموم و خطرناک است.

حجت الاسلام شریفی افزود: بخشی از کار بر عهده روحانیت و بخشی بر عهده نظام است و بالاتفاق بسیاری از مراجع نسبت به این امر معترض هستند و باید دانست که بخشی از این اتفاقات عمدی است.

وی در ادامه افزود: جوانان وقتی در مجالس حاضر می شوند دیگر حالی برای استفاده از مطالب ندارند و دیگر اشتهایی برای آنها برای امور معنوی باقی نمانده است و باید خودما در این فضا غرق نشویم.

استاد حوزه علمیه قم گفت: هیچ کس به غیر از روحانیت در میان جامعه نفوذ اثرگذار ندارد و باید طلاب در این فضا با برنامه ورود کنند تا بتوانند جوانان را در این فضای مسموم حفظ کنند.

وی خاطرنشان کرد: اعتماد مردم برای روحانیت بسیار ارزشمند است و باید آن را قدر دانست و وظیفه طلاب به عنوان پدران معنوی جامعه این است که راهکاری دقیق برای مقابله با فضای مسموم مجازی انجام دهند./979/202/ب2

ارسال نظرات