۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۴۷۳۷۹۰
استاد حوزه و دانشگاه جیرفت:

مهم ترین وظیفه حوزه مراقبت از آرمانهای انقلاب است

حجت الاسلام محمد زاده با بیان اینکه مهم ترین وظیفه حوزه مراقبت از آرمانهای انقلاب است ،گفت: مهم ترین وظیفه حوزه بعد از مراقبت از دین مردم مراقبت کردن از آرمانهای انقلاب است از این رو رهبر معظم انقاب نیز فرمودند اگر کشور و نظام از بنیه های حوزه خارج شود اتفاق ناگواری رخ می دهد، همچنین حوزه باید برای انقلاب ونظام نیرو سازی کند و این کار باید با برنامه جامعی همراه باشد.
کتاب «حوزه باید انقلابی  بماند»

حجت الاسلام محمد مصطفی محمدزاده استاد حوزه و دانشگاه جیرفت در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، گفت: رسالت اصلی حوزه های علمیه پرورش یک طلبه با خصوصیاتی چون دارا بودن پیشرفت در مباحث علمی، مسائل خاص اجتماعی و مباحث اعتقادی، پاسخ به شبهات و تبیین اعتقادات است که این کار مشکات جامعه را حل می کند، از این رو  رهبر معظم انقلاب فرموده اند که ملاک دینداری مردم روحانیان هستند.

وی ادامه داد: از این رو حوزه علمیه و روحانیان باید طلبه ای را تربیت کنند که در خود این شرایط را ببیند و بتواند برای مردم مفید باشد بنابراین همراه بودن با علم روز بسیار در پیشرفت آنها کمک می کند.

استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: مهم ترین وظیفه حوزه بعد از مراقبت از دین مردم مراقبت کردن از آرمانهای انقلاب است از این رو رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند اگر کشور و نظام  نسبت به حوزه غافل شوند اتفاق ناگواری رخ می دهد، همچنین حوزه باید برای انقلاب و نظام نیرو سازی کند و این کار باید با برنامه جامعی همراه باشد.

وی افزود: طلبه باید در بازی سیاسی دشمن قرار نگیرد و نسبت به نظام بد بین نشود و به نظام خدمت کند، از این رو بنیه سازی این است که مشکلات جامعه شناسایی و تبیین شود و فکر مردم را نسبت به مشکلاتی که در جامعه وجود دارد را آرام کند.

حجت الاسلام محمدزاده تاکید کرد: خوشبختانه این کار طلاب و مبلغان یعنی شناسایی مشکات جامعه حرکتی برای مقدمه سازی ظهور امام زمان(عج) می شود و ما نیز نسبت به شرایط ظهور وظیفه ای داریم که باید آن را به خوبی انجام دهیم.

ستاد حوزه تصریح کرد: واقعیت این است که امروزه با وجود تمام شبهات، ضدیت با قرآن  و تلاش دشمن بر تخریب چهره اسلام مردم بر دین باقی مانده اند و ما باید این واقعیت را بپزیریم و همچنین یکی از دلایلی که دین جریان دارد به خاطر حضور پررنگ طلاب و مبلغان است که در تمام نقاط مختلف کشور حضور دارند و باید از این ظرفیت استفاده کنیم و بیشتر مفید باشیم.

وی خاطر نشان کرد: امروزه حوزه باید در برنامه تبلیغ پر شور تر عمل کند و دامنه تبلیغ را گسترش دهد و از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و اینترنت و همچنین در سخنرانی ها از علم روز استفاده کنند و قطعه ای فیلم را پخش کنند که  اثرگذاری آن چند برابر می شود.

حجت الاسلام محمد زاده بیان کرد: اگر ما بتوانیم این تبلیغ را با علم روز گره بزنیم بدون شک در مقابل جنگ نرم که هدف آن از بین بردن اساس و و بنیانهای اخلاق و اسلام است ایستادگی می کنیم و از خیانت آن ها جلوگیری می کنیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: از آن جهت که رهبرمعظم انقلاب  پرچم دار کشور است و تمام امور را رصد می کند، ما باید حرکتی مبنی بر رهنمودهای رهبری برنامه ای را برای طلاب انجام دهیم و فرمایشات رهبری نیز از سوی اساتید حوزه منعکس شود و اهمیت فرمایشات رهبری را برای طلاب واضح کند که این کار موجب می شود نسبت به مشکلات و معضلاتی که دشمن به وجود آورده است بتوانیم برنامه ریزی کنیم، همچنین این کار سبب می شود که طلبه به صحبتهای رهبری به بهرین شکل عمل کند./866/302/ب3           

 

ارسال نظرات