۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۴۷۲۸۸۸
نائب رییس مجلس:

آیت الله رفسنجانی نماد آزادی‌خواهی و عدالت‌جویی بود

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی عمر پربرکت خود را با قبول مسؤولیت‌‏های خطیر سیاسی در راه اعتلای اسلام و انقلاب وقف کرد.
مسعود پزشکیان

مسعود پزشکیان، نائب رییس اول مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با تسلیت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی به رهبر معظم انقلاب اسلامی و عموم ملت ایران اظهار داشت: آن عالم عالیقدر، مجاهدی نستوه و یاری دیرین برای امام، رهبری و انقلاب اسلامی ایران بود.

وی با بیان این‌که نقش‌آفرینی آیت الله هاشمی رفسنجانی در برهه‌های مختلف انقلاب نشان از دلسوزی و تیزبینی نسبت به جریان‌های مختلف داخلی و خارجی داشت، گفت: آن مرحوم عمر خود را در راه اعتلای انقلاب اسلامی صرف کرد و لحظه‌لحظه‌ زندگی خود را دغدغه‌مندانه زیست.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی ارتحال یار دیرین انقلاب آیت‌الله رفسنجانی را یکی از تلخ‌ترین خبرها برای ملت ایران اسلامی بعد از خبر ارتحال امام امت دانست و خاطرنشان کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی عمر پربرکت خود را با قبول مسؤولیت‌‏های خطیر سیاسی در راه اعتلای اسلام و انقلاب وقف کرد.

پزشکیان ادامه داد: آن عالم مجاهد بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، همواره در مسیر اتحاد، همدلی و همراهی و استحکام نظام جمهوری اسلامی گام برداشت و نمادی از آزادی‌خواهی، عدالت‌جویی و اعتدال بود؛ به یقین فقدان این استوانه بزرگ انقلاب ضایعه‌ای دردناک و جبران‌ناپذیر برای نظام است.

وی با بیان این‌که یار دیرین انقلاب، امام و رهبری، از جایگاه ویژه‌ای نزد امام و امت برخوردار بود، گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند؛ هیچ‌کس برای من هاشمی نمی‌شود؛ این تعبیر ارزشمند نشان از جایگاه مهم و ارزشمند آن عالم مجاهد داشت که بایستی به نیکی از آن یاد کرد.

پزشکیان با اشاره به این‌که تاریخ انقلاب اسلامی با نام و یاد هاشمی رفسنجانی عجین شده است، تصریح کرد: تاریخ این ملت سراسر همراه با رشادت‌ها، دلسوزی‌ها و مجاهدت‌های آن عالم مخلص و حق‌مدار است و به یقین تاریخ معاصر بدون نام هاشمی کامل نخواهد بود./302/935/ب1

ارسال نظرات