۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۸
کد خبر: ۴۷۲۷۵۶
رییس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی:

خدمات آیت الله هاشمی در تاریخ انقلاب ماندگار است

فرهنگی با بیان این‌که رابطه امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی با مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی برای دشمنان نظام غیرقابل تحمل بود، گفت: خدمات آیت الله هاشمی در تاریخ انقلاب ماندگار است.
محمدحسین فرهنگی، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی 

محمدحسین فرهنگی، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با تسلیت درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی اظهار داشت: آن عالم مجاهد در برهه های مختلف انقلاب اسلامی ایران منشأ خیر و برکات عظیم برای نظام اسلامی بوده است.

وی با بیان این‌که آیت الله هاشمی در صحنه‌های مختلف قبل از انقلاب اسلامی حضور مؤثر در مبارزات ضد ستمشاهی داشته و پس از انقلاب اسلامی نیز یار دیرین امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده است، گفت: رابطه امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی با مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی برای دشمنان نظام غیرقابل تحمل بود.

فرهنگی با تأکید بر این‌که خدمات آیت الله هاشمی در تاریخ انقلاب ماندگار است، تصریح کرد: آیت الله هاشمی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در صحنه‌های مختلف مبارزاتی حضور داشته و سال‌ها شکنجه‌های ساواک در زندان را برای پیروزی انقلاب اسلامی تحمل کرده بود.

نماینده مردم تبریز در مجلس ادامه داد: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران آیت الله هاشمی رفسنجانی در مسؤولیت های خطیری که بر عهده داشته است؛ همواره در امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی حضور داشته و بارها در سخنرانی های مختلف نسبت به رفاقت دیرین و ارزشمند خود با رهبر انقلاب تأکید کرده بود.

وی با بیان این‌که آیت الله هاشمی رفسنجانی در ریاست مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری، ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام و ریاست مجلس خبرگان همواره در برهه های حساس نظام نقشی بی بدیل ایفا کرده بود، گفت: انقلاب اسلامی ایران با نام آن عالم مجاهد گره خورده است.

فرهنگی با تأکید بر این‌که نقش حساس و ارزشمند مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در عرصه‌های بین‌المللی نیز قابل توجه است، گفت: قطعا فقدان این عالم مجاهد و یار دیرین امام و رهبری ضایعه‌ای دردناک برای انقلاب اسلامی ایران است./302/935/ب1

ارسال نظرات