۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۰
کد خبر: ۴۷۱۳۰۶
آیت الله آل‌هاشم:

حامیان داعش در آتش خودساخته گرفتار هستند

امام جمعه موقت تبریز گفت: سران کشور ترکیه با طناب پوسیده آل‌سعود در چاه افتاده اند و امروز راهی جز مبارزه جدی، واقعی و علنی با تروریست‌های تکفیری ندارد.
آيت الله آل هاشم امام جمعه موقت تبريز

آیت الله سیدمحمدتقی آل‌هاشم، امام جمعه موقت تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به وقوع انفجارهای متعدد در کشور ترکیه همزمان با آغاز سال جدید میلادی اظهار داشت: مردم مسلمان ترکیه نباید تاوان سیاست‌های غلط دولتمردان خود را بپردازند.

وی با بیان این‌که سیاستمداران ترکیه به دلیل حمایت چند ساله از افراطی‌گری در منطقه اکنون خود گرفتار تحرکات تروریستی داعش شده‌اند، خاطرنشان کرد: سران کشور ترکیه با طناب پوسیده آل‌سعود در چاه افتاده است و امروز راهی جز مبارزه جدی، واقعی و علنی با تروریست‌های تکفیری ندارد.

امام جمعه موقت تبریز با بیان این‌که دیر یا زود آتش فتنه داعش دامن تمام حامیان غربی و عربی‌اش را خواهد گرفت، تصریح کرد: زمان آن رسیده که دولتمردان غرب‌زده و شیوخ مرتجع عربی منطقه دست از حمایت‌های جاهلانه از تروریست‌های تکفیری بردارند و به فکر وحدت امت اسلامی باشند.

آیت الله آل‌هاشم ادامه داد: اگر امروز شاهد انفجارهای متعدد و مرگبار در ترکیه هستیم، شکی نیست که طی روزهای آینده مشابه چنین حملات تروریستی را در دیگر کشورهای غربی حامی داعش شاهد خواهیم بود، طبیعی است که دود این آتش خودساخته غرب در منطقه به چشم همه مردم جهان خواهد رفت.

وی با بیان این‌که پدیده تروریسم ‌دولتی در غرب پرورش یافته و در برخی کشورهای منطقه‌ای رخنه کرده است، گفت: به یقین پاک کردن لکه چرکین با دستمال کثیف نه تنها منجر به بهبود وضعیت نخواهد شد، بلکه بر تشدید اوضاع کمک خواهد کرد، بنابراین بایستی دولت‌هادر مبارزه با تروریسم صادق باشند.

امام جمعه موقت تبریز در پایان با اشاره به این‌که نابودی کامل داعش و دیگر گروه‌های تروریستی در جهان نیازمند عزم و اراده بین‌المللی است، افزود: مبارزه با داعش باید نه تنها در گفتار بلکه در عمل نیز نمود عینی داشته باشد، اگر غرب اراده‌ای برای مبارزه با داعش دارد، بایستی از جبهه مقاومت اسلامی حمایت کند./302/935/ب1

ارسال نظرات