۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۴۶۸۱۳۶
آيت الله نمازي:

نماز جمعه از هدایای خداوند به امت پیامبر است

نماينده ولي فقيه در كاشان با اشاره به اينكه حضرت عيسي و موسي نماز جمعه اقامه نمي كردند، گفت: امتياز يكي از نمازهاي مهمي را كه خداوند به امت پيامبراكرم(ص) هديه كرده است نماز جمعه است كه داراي آثار و بركات زيادي بوده و افرادي كه معتقد به نماز جمعه هستند زندگي شيريني دارند.
آيت الله عبدالنبي نمازي آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي پيش از ظهر امروز در ديدار مدير عامل پرسنل ناوگان سازمان اتوبوسراني شهرستان كاشان با تبريك روز ملي حمل و نقل، از رانندگان به عنوان يكي از اقشار زحمتكش و شغل رانندگي را از مشاغل سخت به ويژه رانندگان اتوبوس و به ویژه تلاش شبانه روزي رانندگان بين شهري در جاده ها دانست.  

وي بیان کرد: يكي از اقشار مظلوم رانندگان به ويژه رانندگان اتوبوس بين شهري و مظلوم تر از رانندگان اتوبوس بين شهري، رانندگان كاميونها هستند و مظلوم تر از رانندگان كاميون خانواده هاي آنها هستند كه همسرانشان در جاده ها و خانواده هايشان در شهر چشم به راه پدر خانواده هستند.

نماينده ولي فقيه در كاشان در ادامه رانندگان را امين مردم و جامعه دانست و يادآور شد: رانندگان تاكسي و اتوبوسراني، امانت دار اموال مسافران خود هستند.

آيت الله نمازي همچنين رانندگان را حافظ نواميس مردم دانست و با تقدير از رانندگان تاكسي و سازمان اتوبوسراني، اظهار داشت: رانندگان تاكسي و اتوبوس بايد عفيف و چشمان آنها پاك باشد.

وي در ادامه با تقدير از زحمات سازمان اتوبوسراني در جابجايي نمازگزاران جمعه در روزهاي جمعه هر هفته، عنوان كرد: رانندگان اتوبوسراني كه مسؤوليت جابجايي نمازگزاران جمعه را كه از واجبات خدا است بر عهده دارند در ثواب نمازهاي جمعه، نمازگزاران شريك هستند.

به گفته وي، فعاليت رانندگان اتوبوس در جابجايي نمازگزاران جمعه براي رسيدن مسائل اقتصادي نيست چرا كه مزاياي معنوي آن صدها برابر مسائل اقتصادي آن است و بايد قدر جايگاه و موقعيت خود را بدانند و شاكر خداوند باشند.

نماینده مجلس خبرگان رهبري، اقامه نماز جمعه را به جماعت واجب دانست و با بيان اينكه نماز جمعه را نمي توان فُرادا اقامه كرد، افزود: نماز جمعه را هركسي نمي تواند اقامه كند چرا كه نماز جمعه منصب پيامبراكرم(ص) است و بعد از پيامبر امام معصوم است و يا بايد از طرف امام معصوم حكم داشته باشد و امروز امام جمعه از سوي ولي فقيه انتخاب مي شود.

آيت الله نمازي همچنين نماز جمعه را يكي از نمازهاي ممتازي دانست كه بايد از سوی امام جمعه اقامه شود و هيچكس مجاز نيست نماز جمعه را شخصا اقامه كند چرا كه بايد ابلاغ رهبري را براي امامت جمعه داشته باشد.

به گفته وي، نماز جمعه يكي از نمازهاي مهمي است كه هفته اي يك روز اقامه مي شود و همه واجدين شرايط كه در شعاع 12 كيلومتري از چهار جهت مصلي نماز جمعه قرار دارند به استثناي افرادي كه عذر شرعي دارند، بايد در نماز جمعه شركت كنند.

نماينده ولي فقيه در كاشان با اشاره به اينكه حضرت عيسي و موسي نماز جمعه اقامه نمي كردند، اظهار داشت: امتياز يكي از نمازهاي مهمي را كه خداوند به امت مرحومه پيامبراكرم(ص) هديه كرده است نماز جمعه است كه داراي آثار و بركات زيادي است و افرادي كه معتقد به نماز جمعه هستند زندگي شيريني دارند.

در ادامه مجتبي ولي پناه مدير عامل سازمان اتوبوسراني كاشان با اشاره به فعاليت 140 دستگاه اتوبوس شهري فعال در شهرستان كاشان، گفت: شهرستان كاشان در استان اصفهان جرء نخستین سازماني است كه صد درصد ناوگان اتوبوسراني آن فعال است.

وي افزود: ناوگان اتوبوسراني شهرستان كاشان روزانه بيش از 37 هزار مسافر را كه اكثريت آنها از اقشار آسيب پذير جامعه هستند در خطوط مختلف جابجا مي كند.

ولي پناه در ادامه با اشاره با اجراي مصوبه قانون سختي كار براي رانندگان اتوبوسراني در كلانشهرها، از عدم اجراي اين قانون در شهرستانها انتقاد كرد و خواستار اجراي اين مصوبه قانوني در شهرستانها شد./202/1307/ب1

ارسال نظرات