۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۴۶۴۶۴۰
آیت الله آل‌هاشم:

پیامبر اسلام رحمتی برای تمام عالمیان است

آیت الله آل‌هاشم با تأکید بر این‌که رحمت و برکتی بزرگتر از وجود مقدس پیامبر اکرم(ص) بر زمین نازل نشده است، گفت: پیامبر اسلام رحمتی برای تمام عالمیان و بشریت است.
آيت الله آل هاشم امام جمعه موقت تبريز

آیت الله سیدمحمدتقی آل‌هاشم، امام جمعه موقت تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با تبریک فرا رسیدن ماه ربیع‌الاول به عموم مسلمانان و دوستداران پیامبر گرامی اسلام(ص) و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام اظهار داشت: فضائل و برکات زیادی در ماه ربیع الاول وجود دارد که از مهم ترین آنها ولادت پیامبر اسلام و آغاز امامت حضرت حجت(عج) است. 

وی با تأکید بر این‌که رحمت و برکتی بزرگتر از وجود مقدس پیامبر اکرم(ص) بر زمین نازل نشده است، خاطرنشان کرد: پیامبر اسلام رحمة للعالمین است؛ بنابر این شایسته است در این ماه مبارک و فرخنده شخصیت بی‌بدیل رسول گرامی اسلام به جهانیان معرفی و به عنوان اسوه حسنه شناسانده شود.

امام جمعه موقت تبریز با بیان این‌که ربیع‌الاول ماه شادی و سرور مؤمنان است، تصریح کرد: متأسفانه‌ عده‌ای با خط‌گیری از عده‌ای افراطی وابسته به سرویس‌های انگلیسی و آمریکایی به دنبال بدعت‌گذاری نابجا در ایام مختلف هستند و این روزها تلاش دارند افراط و تفریط را در مجالس اهل بیت(ع) رایج کنند.

آیت الله آل‌هاشم تولی و تبری را جزء فروع دین مسلمانان دانست و گفت: ماه محرم و صفر را پشت سر گذاشتیم با اندوه و اشک و ناله، اشک ریختیم و با یاد اباعبدالله الحسین(ع) و کسب معرفت کردیم، اکنون وقت آن است که در ماه ربیع الاول سجده شکر به جای آوریم و به شکرانه نعمت رسالت و امامت به درگاه حضرت حق بندگی کنیم.

وی با بیان این‌که آثار رحمت الهی و ذخایر برکات خداوندی در ماه ربیع‌الاول پدیدار می‏‌شود و انوار جمال الهی بر زمین و زمینیان می‌تابد، افزود: ماه ربیع الاول همانگونه كه از اسم آن پیداست بهار ماه ها مى باشد؛ به جهت این‌كه آثار رحمت خداوند در آن پیداست و ذخایر بركات خداوند و نورهاى زیبایى او بر زمین فرود آمده است.

امام جمعه موقت تبریز با تأکید بر این‌که ماه ربیع الاول فرصتی برای شناخت سیره و سنت رسول گرامی اسلام است، گفت: این ماه فرصت مغتنمی برای شناخت اسلام ناب محمدی(ص) و پوشیدن لباس سربازی امام زمان(عج) است، اگر خود را محب اهل بیت عصمت و طهارت می دانیم، بایستی در مسیر قرآن و عترت گام برداریم./302/935/ب1

ارسال نظرات