۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۱
کد خبر: ۴۶۴۰۲۷
رييس اداره تبليغات اسلامي كاشان:

تلاش کنيم تا انزجار به طلاق در بين مردم نهادينه شود

رييس اداره تبليغات اسلامي شهرستان كاشان، گفت: تلاش کنيم تا در جامعه انزجار و نفرت نسبت به مسأله طلاق در بين مردم نهادينه شود و خانواده‌هايي که در زمينه نداشتن طلاق شاخص هستند و در آنها طلاقي رخ نداده به عنوان خانواده‌هاي الگو معرفي شوند.
حجت الاسلام سيد عبدالصاحب حسيني

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام سيد عبدالصاحب حسيني امشب در جلسه شوراي فرهنگ عمومي شهرستان کاشان، با اشاره به افزايش آمار طلاق در جامعه، بر توسعه و ترويج آموزش‌هاي قبل از ازدواج در بين افراد در آستانه ازدواج تأكيد كرد.   

وي با اشاره به اينكه زندگي مشترک نيازمند مهارتهايي متفاوت است و اين امر نيازمند آموزش زوجين است، گفت: يکي از مشکلات امروز زوجين نداشتن آگاهي لازم از وظايف و شناخت ويژگيهاي روحي و جسمي يکديگر است كه اين امر مستلزم آموزشهاي قبل از ازدواج براي زوجين است.

حجت الاسلام حسيني افزود: بايد تلاش کنيم تا در جامعه انزجار و نفرت نسبت به مسأله طلاق در بين مردم نهادينه شود و خانواده‌هايي که در زمينه نداشتن طلاق شاخص هستند و در آنها طلاقي رخ نداده به عنوان خانواده‌هاي الگو معرفي شوند تا اين امر زمينه‌ساز کاهش آمار طلاق در جامعه باشد.

رييس اداره تبليغات اسلامي شهرستان کاشان خاطر نشان کرد: فاصله گرفتن از ارزش ها و هنجار هاي هر جامعه  به ويژه آموزه هاي ديني تاثير بسيار زيادي در گرايش به سمت آسيب هاي اجتماعي دارد.

وي ادامه داد: اعتياد برميزان اعتماد زوجين به يكديگر، کاهش قدرت تاب آوري وعدم توجه به صيانت ازنهاد خانواده تاثير گذار خواهد بود و اعتياد سبب تضعيف نقش سرپرست خانواده در مديريت آن شده و نظام خانواده به دليل عدم کنترل و نظارت دچار هرج و مرج شده و در نهايت منجر به طلاق شود که خود آغاز آسيب هاي اجتماعي ديگر است.     

لازمه به ذكر است، سي و پنجمين جلسه شوراي فرهنگ عمومي شهرستان كاشان امشب با حضور آيت الله عبدالنبي نمازي نماينده ولي فقيه دركاشان  و ساير اعضاء در محل دفتر امام جمعه با دستور کار پيشگيري از آسيبهاي طلاق برگزار شد./1307/202/ب3

ارسال نظرات