۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۳
کد خبر: ۴۶۰۶۹۱
حجت الاسلام احمدی قمی خبر داد؛

برگزاری بیش از 400 درس تفسیر در حوزه/ اساتید با اصول و قواعد تفسیر آشنا شوند

دبیر مجمع عالی تفسیر حوزه علمیه قم با بیان این که اصول و قواعد تفسیر متناسب با حوزه های علمیه باید مورد توجه باشد، گفت: هر علمی برای رشد و بالندگی نیاز به اصول و قواعد دارد، اساتید تفسیر کارها و برنامه های خوبی انجام داده اند اما غالبا با روش ها خیلی آشنایی ندارند.
چهاردهمین همایش اساتید تفسیر قرآن سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احمد احمدی قمی دبیر مجمع عالی تقسیر حوزه علمیه شب گذشته در همایش اساتید تفسیر حوزه علمیه قم که به مناسب سالگرد ارتحال علامه طباطبایی در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، با اشاره به برنامه های این مجمع گفت: در دوره های گذشته با تلاش بسیار دوستان توانستند درس تفسیر را در حوزه های علمیه به صورت جدی جا بیندازند.

وی افزود: بیش از 400 درس در سطوح عالی و خارج حوزه برگزار می شود که حرکت بسیار خوبی است، مجمع عالی تفسیر در این دوره تلاش می کند تا درس های تفسیر به صورت کیفی و با غنای بیشتری برگزار شود، از نظر محتوا باید گام های سازنده ای برداشت.

دبیر مجمع عالی تفسیر حوزه علمیه قم با بیان این که اصول و قواعد تفسیر متناسب با حوزه های علمیه باید مورد توجه باشد، اظهار داشت: هر علمی برای رشد و بالندگی نیاز به اصول و قواعد دارد، اساتید تفسیر کارها و برنامه های خوبی انجام داده اند اما غالبا با روش ها خیلی آشنایی ندارند.

وی ادامه داد: این که کارهای تحقیی را در چه قالبی باید ارائه کنند تا مورد توجه باشد نیازمند توجه به اصول و روش تحقیقی است، بنا شده کارگاه هایی برای اساتید طراحی شود تا با روش تحقیق و تدریس دروس تفسیری و روش شناسی تفسیر قرآن آشنا شوند تا بتوانیم از ظرفیت ها نهایت استفاده را انجام دهیم.

حجت الاسلام احمدی قمی با بیان این که یکی از برنامه های این است که فراخوانی داده شود تا افرادی در تفسیر کار کرده اند شناسایی شوند، ابراز داشت: قرار است فراخوانی داده شود تا کسانی که کارهای تفسیری کردن یا در علوم قرآن تحقیقات داشتند کارهای خود را ارائه کنند و نیروهای خوب شناسایی شوند.

وی عنوان کرد: مطالبه ای که از حوزه وجود دارد این است که در علومی که مرتبط با تفسیر و قرآن است و قرآن کریم درباره آن حرف دارد باید سخن قرآن را عرضه کرد، معاون بین الملل دفتر رهبر معظم انقلاب اعلام کردند که نشست ها و سمینارهای بسیاری برگزار می شود که قرآن درباره آن ها حرف دارد و اساتید قرآنی باید در محافل علمی شرکت داشته باشندو

دبیر مجمع عالی تفسیر حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: شبهات و پرسش هایی که در حوزه قرآن و وحی مطرح می شود و نیاز به پاسخ دارد باید توسط اساتید پاسخ داده شود، ارتباط گیری با محافل علمی و پژوهشی داخلی برای حضور در محافل و تبیین معارف قرآنی از دیگر برنامه ها به شمار می رود.

وی اضافه کرد: بنا داریم نشست های علمی درباره موضوعات ریزی که درباره قرآن کریم مطرح است داشته باشیم تا اساتید نظرات و تحقیقات خود را ارائه کنند و مباحث به پختگی لازم برسد، اگر مجمع عالی تفسیر بخواهد در کار خود موفق باشد باید اساتید با حضور علمی و محققانه خود حمایت کنند تا بتوانیم رسالت خود را به خوبی انجام دهیم./1323/202/ب3

ارسال نظرات