۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۴۵۷۷۹۰
رحمانی فضلی:

کشاورزی از مؤلفه های اقتصاد مقاومتی است

وزیر کشور کشاورزی را از مؤلفه های مهم تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: استان لرستان از ظرفیت خوبی در بخش کشاورزی برخوردار است که در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش مؤثری دارد.
وزیر کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، عبدالرضا رحمانی فضلی، ظهر امروز در بازدید از سد تاج امیر لرستان گفت: وجود خاک مساعد و آب از شاخص های مهم کشاورزی است و شهرستان دلفان از پتانسل بالایی در حوزه کشاورزی برخوردار است.

وی سد تاج امیر را ظرفیت عظیمی در استان خواند و افزود: با بهره برداری ازسد تاج امیر زمینه کشت آبی در این منطقه فراهم می شود.

رحمانی فضلی با یادآوری این که راندمان محصولات کشاورزی در اراضی آبی، چهار برابر نسبت به اراضی دیم افزایش پیدا می کند، خاطرنشان کرد: با آبی شدن زمین های کشاورزی بستر تغییر بهره وری، تقویت اقتصاد و اشتغال در این منطقه فراهم می شود.

وی با بیان این که کشاورزی از مؤلفه های اقتصاد مقاومتی است، اظهار داشت: برای افزایش محصولات کشاورزی و تقویت اقتصاد،  آبی شدن مزارع کشاورزی که از برنامه های محوری دولت است اجرا می شود.

وزیر کشور با اشاره به اینکه بر اساس قرارداد، سد تاج امیر باید 36 ماهه به بهره برداری برسد، گفت: با بهره برداری از این سد 9 هزار هکتار از اراضی کشاورزی اطراف سد تاج امیر آبیاری خواهند شد.

وی یادآور شد: در جهت رونق کشاورزی و آبیاری محصولات، دولت با ارائه تسهیلات بانکی هزینه 80 درصد ازاجرای سیستم آبیاری نوین مزارع را برای کمک به کشاورزان پرداخت می کند.

رحمانی فضلی با اشاره به این که سد تاج امیر در راستای تأمین آب شرب شهرستان نورآباد و آبیاری ۱۵۰۰ هکتار زمین کشاورزی احداث می شود، بیان داشت: در کمتر از یک سال که عملیات این سد آغاز شده، ۱۷ درصد پیشرفت داشته است.

وی با اشاره به این که مقرر شد کشاورزان همزمان با عملیات اجرای سد تاج امیر سیست مهای تحت فشار و نوین آبیاری اراضی خود را آغاز کنند، خاطرنشان کرد: این اقدام کشاورزان باید با سرعت انجام شود و در این راستا تسهیلات بانکی برای آنان در نظر گرفته شده است.

وزیر کشور یادآور شد: 80 درصد هزینه احداث سیستم های آبیاری اراضی کشاورزی منطقه از محل تسهیلات بانکی و ۱۵ درصد از سوی کشاورزان تأمین خواهد شد.

گفتنی است، سد تاج امیر در استان لرستان حجم ذخیره ۸.۵ میلیون مترمکعب آب را دارد. /9459/پ202/ج

ارسال نظرات