۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶
کد خبر: ۴۵۶۱۶۱
نماینده ولی فقیه در ایلام:

امر به معروف یکی از شاخص ترین پیام های عاشورا است

نماینده ولی فقیه در ایلام گفت: انسانها پیام عاشورا را یک پیام درس آموز می دانند، این برای دوره زندگی همه بشر است و در یک زمانی متوقف نمی شود و استمرار دارد و تا فرهنگ دینی اسلامی است قیام هست، مکتب عاشورا برای تمام زمانها و تاریخ است و تمام نهضت ها، قیام ها با الهام گیری از نهضت عاشورا هرچند با گذشت 14 قرن باز با همین انگیزه صورت می پذیرد.
حجت الاسلام والمسلمین لطفی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام دیروز در مراسمی که با حضور علی نیاکان، مدیرکل اداره فرهنگ و  ارشاد اسلامی استان و جمعی از کادر، اساتید و طلاب مدرسه علمیه فاطمه زهرا اطهر(س) ایلام برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان اظهار داشت: دهه محرم فرصتی است برای آشنایی با فلسفه عاشورا، انگیزه قیام حضرت امام حسین(ع) و همچنین آشنایی با درسها و پیامهای مکتب حسینی و یکی از  راه های معرفت بیانات، پیامها و خطبه آن حضرت است.

وی گفت: یکی از شاخص ترین و مهم ترین پیام عاشورای حسینی مسأله مهم امر به معروف و نهی از منکر است که امام(ع) در آن بیان رسا و معروفش، هدف از قیام خودش برای اصلاح امور امت رسول اکرم(ص) و مساله امر به معروف و نهی از منکر معرفی می کند.

امام جمعه ایلام با اشاره به جایگاه و منزلت امام و احساس تکلیفی که امام حسین(ع) در آن عصر داشت، اضافه کرد: امام حسین(ع) با توجه به جایگاهی که در بین مردم داشت و به عنوان فرزند و وصی پیامبر(ص) وقتی که می داند جامعه اسلامی دچار انحطاط، انحراف، آن هم از سوی یک حاکم ظالم، فاسد، ستمگر و دیکتاتور شده است، راهی جز قیام ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی افزود: امام(ع) اگر می نشست و با نصیحت و  موعظه کردن مردم را آگاه می کرد کاری به او نداشتند و شاید برای او زمینه را فراهم می کردند اما اباعبدالله(ع) فرمود جز با قیام و خون هیچ اصلاحی در جامعه تحقق پیدا نمی کند و فرمود من برای اصلاح امت جدم قیام کردم نه اینکه نصیحت و موعظه کنم.

وی با بیان اصل واژه قیام، گفت: این کلمه یعنی به میدان آمدن، دست به قبضه شمشیر بردن در برابر دشمن ایستادن و صف آرایی کردن، و بعد هم با انگیزه شهادت، یعنی برای تحقق این امر بزرگ اصلاحات ولو با شهادت من و با اسارت زنان و فرزندان و کودکان من این امر محقق بشود، من خودم را برای همه این مشکلات آماده کرده ام.

امام جمعه ایلام تصریح کرد: انسانها پیام عاشورا را یک پیام درس آموز می دانند، این برای دوره زندگی همه بشر است و در یک زمانی متوقف نمی شود و استمرار دارد و تا فرهنگ دینی اسلامی است قیام هست، مکتب عاشورا برای تمام زمانها و تاریخ است و تمام نهضت ها، قیام ها با الهام گیری از  نهضت عاشورا ولو با گذشت 14 قرن باز با همین انگیزه صورت می پذیرد./202/879/ب1

ارسال نظرات