۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۱
کد خبر: ۴۵۵۹۳۵
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

بروکراسی اداری مانع تحقق اقتصاد مقاومتی است/ جذب سرمایه خارجی باید با کسب دانش همراه باشد

آقاپور یکی از موانع پیشرفت اقتصادی کشور را بروکراسی اداری حاکم بر سیستم اداری کشور دانست و گفت: باید بروکراسی از میان برداشته شود.
آقاپور

معصومه آقاپور علیشاهی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان اینکه یکی از مشکلات اقتصادی کشور بروکراسی اداری است، اظهار داشت: بروکراسی اداری یکی از موانع تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور است.

وی با تأکید بر تحقق اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل در این مورد، تصریح کرد: لازم است در ستاد اقتصاد مقاومتی تصمیماتی برای حذف بروکراسی اداری مخالف با توسعه اقتصادی کشور و سیاستهای اقتصادی مقاومتی، صورت گیرد تا شاهد آن باشیم که برخی موانع اداری عامل عدم تحقق اقتصاد مقاومتی نباشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تأمین مالی خارجی پروژه های عمرانی در کشور و بهره گیری از ظرفیتهای سرمایه گزاری خارجی، خاطرنشان کرد: باید انگیزه های کافی در این باره وجود داشته باشد،‌ بهره گیری از فاینانس یکی از راهکارها برای اتمام پروژه های عمرانی و راه سازی است.

وی با اشاره به اولویت های جذب سرمایه گذاری خارجی، تصریح کرد: لازم است در کنار جذب سرمایه گذاری، تدابیری برای انتقال تکنولوژی به داخل کشور صورت گیرد، در کنار سرمایه گذاری خارجی ارتقای سطح علمی و تکلنولوژی نیز باید با تدبیر و برنامه ریزی و زمینه های لازم فراهم شود.

آقاپور با تأکید بر جذب سرمایه گذاری خارجی و تدابیر لازم در این زمینه و سوق آن در حوزه نفت و پتروشیمی، ابراز داشت: جذب سرمایه گذاری عامل توسعه صنعت و دانش کشور خواهد شد.

برنامه‌ریزی‌ها باید به نحوی باشد که زمینه سوق سرمایه‌گذاری‌های خارجی به بخش نفت و پتروشیمی فراهم باشد، بخش نفت و پتروشیمی از بخش های لازم برای جذب سرمایه گذاری است.

وی سرمایه گذاری خارجی و جذب آن در بخش صنعت را نیز ضروری دانست و گفت: لازم است از موضوع سرمایه‌گذاری خارجی در بخش صنعت بهره گرفت، سرمایه گذاری خارجی باید همراه با جذب علم و تکنولوژی همراه باشد.

نماینده مردم شبستر با بیان اینکه شفاف‌سازی در بخش کسب و کار و عملکرد بانکی کشور در رشد جذب سرمایه‌گذاری خارجی مؤثر است، ادامه داد: بازارهای ایران اسلامی مورد توجه سرمایه گذاران خارجی است و برای آنها جذابیت دارد، از این رو باید موانع این سرمایه گذاری مانند بروکراسی رفع شده و تصمیمات لازم اتخاذ شود./۸۵۴/302/ب2

ارسال نظرات