۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۴۳۹۳۴۰
در گفت وگو با رسا مطرح شد؛

تحلیل آیت الله هادوی تهرانی از اوضاع بحرین

استاد درس خارج حوزه با بیان اینکه بحرین، پاره ای از پیکر اسلام است، گفت: شرایط امروز بحرین به گونه ای است که اگر به خوبی مدیریت نشود می تواند این کشور را به حمام خون مظلومان و کانونی طولانی مدت برای بحران های منطقه ای تبدیل کند.
آیت الله هادوی تهرانی

آیت الله مهدی هادوی تهرانی استاد درس خارج حوزه علمیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به وضعیت نابسامان بحرین گفت: بحرین، پاره ای از پیکر اسلام است که امروز در شرایط بسیار بحرانی به سر می برد.

 

وی افزود: شرایط امروز بحرین به گونه ای است که اگر به خوبی مدیریت نشود می تواند این کشور را به حمام خون مظلومان و کانونی طولانی مدت برای بحران های منطقه ای تبدیل کند.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه خطاب به حاکمان بحرین بیان داشت: مردم بحرین در این چند سال جز تقاضای عادلانه حقوق عادی شهروندی چه خواسته ای داشته اند که با بی مهری ها و ظلم های این چنین مواجه شده اند.

 

آیت الله هادوی تهرانی عنوان داشت: آیت الله شیخ عیسی قاسم که نزدیک به سه دهه از او شخصا شناخت دارم جز خیرخواهی برای بحرین و مردم این سرزمین چه خواسته ای داشته که باید تابعیت او که بحرینی بودنش از آفتاب آشکارتر است انکار شود.

 

وی خاطر نشان کرد: چرا باید این شیخ پاک طینت و ساده زیست و زاهد که از نزدیک با وضعیت زندگی او در بحرین و ایران آشنایت دارم ، باید مورد تهمت سوء استفاده و فساد مالی قرار گیرد.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه بیان داشت: شیخ عیسی قاسم از بزرگان شیعه است و عموم مردم بحرین در دیانت و امانتش تردید ندارند او که در سالهای گذشته با داشتن جایگاه بلند مردمی هرگز برای منافع شخصی خود اقدامی نکرده و هیجگاه از قدرت مردمی اش بر علیه منافع بحرین استفاده ننموده، بلکه همواره خیرخواه بحرین و مردم آن بوده است.

 

آیت الله هادوی تهرانی اظهار داشت: چرا حاکمان بحرین که اکثریت ساکنان آن شیعه و پیرو مکتب اهل بیت(ع) هستند به جای معاشرت با این شیخ با تقوا در مدیریت هر چه بهتر مردم مسلمان این کشور کوچک، به معاندت با او برخاسته و به افرادی به عنوان رهبران شیعه اعتماد می کنند که نه جایگاه مردمی دارند، نه مورد وثوق علمای شیعه در بحرین و خارج آن هستند و در گذشته نیز همکار رژیم فاسد شاه و در جبهه مخالف با بحرین بوده اند.

 

وی ابراز داشت: امروز فرصتی است که پادشاه بحرین با یک اقدام حکیمانه تابعیت جناب شیخ عیسی قاسم را به وی بازگردانده و با این اقدام شیعیان بحرین را نسبت به حاکمیت خوش بین و زمینه استحکام وحدت ملی را فراهم سازد.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه با اشاره به حکمت و درایت شیخ عیسی قاسم عنوان داشت: امروز باید دولت بحرین از درایت، حکمت، اعتدال و فکر شیخ عیسی قاسم بهره گیرد و با استعانت از جایگاه مردمی آن بزرگوار به تقویت وفاق ملی در بحرین دست بزند.

 

آیت الله هادوی تهرانی بیان داشت: بی شک شخصیت های فرهیخته، معتدل و دلسوزی چون شیخ علی سلمان نیز می توانند در این فرایند نقش بسیار سازنده ای داشته باشد که با آزاد ساختن آنها، از این توانایی استفاده شود.

 

وی ادامه داد: اگر امروز حاکمان بحرین این نصیحت برادرانه را مورد توجه قرار ندهند و به ندای کسانی که به دنبال منافع خود در منطقه هستند و به مصالح ملت بحرین توجهی نمی کنند، اعتنا کنند فردا که این کشور به خون مردم مظلوم رنگین شود و موج های سهمگین بحران تمام بحرین را فراگیرد، خود اولین کسانی خواهند بود که طعمه این امواج شده و از تخت قدرت به زیر خواهند افتاد.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه گفت: علمای اسلام و مراجع تقلید که همواره دلسوز مسلمانان بوده و هستند و همیشه در لحظه های حساس با رهنمودها و تذکرهای خود از حریم اسلام و مکتب اهل بیت(ع) صیانت کرده اند.

 

وی افزود: علما و مراجع شیعه با پیام ها، تذکرها و تماس های خود به علما، مردم و حاکمان بحرین می توانند نقش بسیار مهمی در کنترل بحران بحرین و بهبود شرایط در این کشور اسلامی داشته باشند.

 

وی در پایان گفت: امیدوارم عالمان بزرگ اسلام بحرین را در این روزهای سخت تنها نگذارند و مردم این کشور را با رهنمودهای خود به سمتی که مورد رضای خداست هدایت کنند تا دوباره شاهد وفاق و وحدت ملی در این سرزمین اسلامی باشیم./1325/ت302/ج1

 

خبرنگار: علی اصغر خواجه الدین

 

 

ارسال نظرات