۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۳۲۲۳۰۲

پخش زنده مراسم تحویل سال حرم رضوی از شبکه قرآن سیما

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: مراسم ویژه تحویل سال از ساعات ابتدایی روز یکشنبه در حرم رضوی آغاز می شود و با نوای دلنشین نقاره زنی و اعلان سال جدید به پایان می رسد.
 ويژه برنامه هاي تحويل سال نو در حرم رضوي

حجت الاسلام سید جلال حسینی، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در آستانه سال جدید، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، اظهار کرد: یکی از باشکوه ترین مراسمات معنوی بارگاه منور امام رضا(ع) مراسم تحویل سال است که میلیون ها زائر از اقصی نقاط کشور در ساعات پایانی سال و آغاز سال جدید خود را به مشهدالرضا و بارگاه معنوی امام رضا(ع) می رسانند تا با توسل به ساحت قدسی ائمه اطهار(ع) خیر و برکت، سلامت و عافیت را برای خانواده و جامعه اسلامی خود مسألت کنند.

 

وی بیان کرد: این مراسم یکشنبه یکم فروردین ماه، همزمان با اقامه نماز جماعت صبح در اماکن متبرکه رضوی تا لحظه تحویل سال یعنی ساعت 8:12  در حرم ثامن الحجج برگزار می شود که شامل قرائت قرآن، همخوانی قرآنی، زیارت امین الله، قرائت دعای عهد، دعای توسل، مدیحه سرایی، مناجات خوانی، شعرخوانی و اجرای سرود است.

 

حجت الاسلام حسینی افزود: سعید طوسی، علی خوش چهره، احمد واعظی، علی ملائکه، قاسم رفعتی، محسن فرهمند آزاد و مصطفی صابر خراسانی مداحان و ذاکران اهل بیت این ویژه برنامه هستند.

 

نوای نقاره زنی؛ زینت بخش لحظات آغازین سال

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی عنوان کرد: بیان معارف و احکام با محوریت «سبک زندگی» از سوی حجج اسلام والمسلمین محسن قرائتی و کاظم راشد یزدی و اجرای همخوانی دعای «یا مقلّب القلوب و الابصار» از سوی گروه خدام بارگاه رضوی از دیگر بخش های این مراسم است.

 

دبیر شورای عالی فرهنگی استان قدس رضوی عنوان کرد: پایان بخش این مراسم نوای دلنشین نقاره زنی و اعلان آغاز سال 1395 و پس از آن پخش پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب (دامت برکاته) به صورت یکپارچه از طریق سیستم صوت و تصویر در اماکن متبرکه رضوی است.

 

حجت الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: مراسم ویژه تحویل سال در حرم ثامن الحجج امسال برای نخستین بار به صورت ویژه از شبکه قرآن سیما پخش می شود و شبکه های رادیویی استانی سراسر کشور نیز در ارتباط ‌های جداگانه به انعکاس ویژه برنامه لحظه تحویل سال حرم مطهر رضوی می پردازند.

 

یادآور می شود؛ شبکه های های استانی و سراسری به ویژه شبکه قرآن سیما مراسم سخنرانی رهبر معظم انقلاب در حرم رضوی را به طور زنده انعکاس می دهند./1308/302/ب1

ارسال نظرات