۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۵
کد خبر: ۷۵۶۵۱۱

فرآیند صدور مجوز مؤسسات و تشکل‌های قرآنی آسان شد

فرآیند صدور مجوز مؤسسات و تشکل‌های قرآنی آسان شد
مدیرکل توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان دارالقرآن الکریم با اشاره به اینکه تشکل‌های قرآنی مردمی برای تمدید پروانه فعالیت خود می‌توانند اصل پروانه را به سازمان دارالقرآن ارسال کنند، گفت: یک هفته بعد پروانه را در شهر خود دریافت کنند.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، مدیرکل توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان دارالقرآن الکریم گفت: تشکل‌های قرآنی مردمی برای تمدید پروانه فعالیت خود می‌توانند اصل پروانه منقضی شده یا در آستانه انقضاء را بدون واسطه به سازمان دارالقرآن ارسال و یک هفته بعد، پروانه تمدید شده را در شهر خود دریافت کنند.

حسین بهبودی مدیرکل توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان دارالقرآن الکریم به فارس گفت: بر اساس تصمیم اتخاذ شده در این سازمان که طی بخشنامه‌ای به استان‌ها نیز ابلاغ شده است، تمامی تشکل‌های قرآنی مردمی اعم از مؤسسات و خانه‌های قرآن و عترت برای تمدید پروانه فعالیت خود می‌توانند اصل پروانه‌های فعالیت منقضی شده یا در آستانه انقضاء را مستقیماً و بدون واسطه به سازمان دارالقرآن الکریم ارسال و حداکثر یک هفته بعد، پروانه جدید و تمدید شده را در محل تشکل قرآنی خود دریافت کنند.

وی ادامه داد: این اقدام برای تسریع در تمدید پروانه‌های فعالیت تشکل‌های مردمی و جلوگیری از تبعات ناشی از تاخیر در دسترسی به پروانه فعالیت دارای تاریخ اعتبار صورت گرفته است.

بهبودی گفت: در صورت تمایل تشکل‌های قرآنی، همچنان دفاتر تبلیغات اسلامی و نیز اتحادیه‌های استان‌ها در سراسر کشور نسبت به دریافت پروانه‌های فعالیت نیازمند تمدید و ارسال آنها به سازمان دارالقرآن الکریم اقدام می‌کنند.

مدیرکل توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان دارالقرآن گفت: اصلاحات متعددی بابت تسهیل و تعدیل فرآیند صدور مجوز به تشکل‌های قرآنی صورت گرفته که به تدریج و پس از طی مراحل آزمایشی، اطلاع‌رسانی می‌شود.

ارسال نظرات