۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۷۴۷۸۲۳
امام جمعه کرمانشاه:

عدم رعایت حجاب حرام قانونی و شرعی است

عدم رعایت حجاب حرام قانونی و شرعی است
کرمانشاه ـ حجت الاسلام والمسلمین غفوری گفت: افرادی به‌دنبال تحریکات بیگانگان یا بی‌توجهی با بی‌حجابی مسیر خود را از سبک زندگی فاطمی جدا می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله غفوری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کرمانشاه، با بیان اینکه شیطان در بهترین لحظات زندگی انسان سعی می‌کند ذهن وی را به انحراف ببرد، اظهار داشت: باید از الگوهایی نظیر ائمه اطهار (ع) به‌صورت تمام و کمال برای زندگی استفاده کنیم.

امام جمعه کرمانشاه گفت: وجود حضرت زهرا (س) یک مکتب، سیره و روش زندگی است، در واقع سبک زندگی الهی، اسلامی، محمدی و علوی، فاطمی است و سبک زندگی ائمه اطهار (ع) و فرزندان آن‌ها نیز فاطمی است و بارها حضرات معصوم (ع) به آن تصریح کرده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری خاطرنشان کرد: انتظار از جامعه اسلامی، فاطمی، نبوی، علوی و حسنی و حسینی این است که سیره و روش حضرت زهرا (س) در زندگی و ارتباطات اجتماعی و اعمال فردی خود را نشان دهد که در این صورت مودت، معنا پیدا می‌کند.

وی افزود: حضرت زهرا (س) نزدیک‌ترین فرد به وجود پیامبر (ص) بودند و پیروی از آن حضرت (س) در همه امور زندگی سبب ایجاد مودت است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به پایبندی حضرت زهرا (س) به رعایت حجاب حتی در مقابل فرد نابینا، گفت: پوششی که اکنون حجم بدن میت زنان عرب با آن پوشیده می‌شود بر اساس وصیت حضرت زهرا (س) ایجاد شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری اذعان کرد: افرادی که به‌دنبال تحریکات بیگانگان یا بی‌توجهی با بی‌حجاب مسیر خود را از سبک زندگی فاطمی جدا می‌کنند بدانند که رعایت واجب شرعی و قانونی است و عدم رعایت آن حرام قانونی و شرعی است./1400/

ارسال نظرات