۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۷۴۳۴۳۱
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان:

طی سه سال گذشته ۵۷۰ رقبه در کاشان شناسایی شده است

طی سه سال گذشته ۵۷۰ رقبه در کاشان شناسایی شده است
اصفهان – محمود زاده با اشاره به اینکه موقوفات کاشان به مرور در حال شناسایی و افرایش هستند، گفت: طی سه سال گذشته حدود ۵۷۰ رقبه شناسایی و به رقبات کاشان اضافه شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، مسلم محمود زاده پیش از ظهر امروز دیدار با نماینده ولی فقیه در کاشان با تبریک این هفته گفت: موقوفات کاشان به مرور در حال شناسایی و افرایش هستند.

وی افزود: طی سه سال گذشته ۴۲ موقوفه به موقوفات شهرستان کاشان اضافه شده است که از این تعداد ۵۹۸ رقبه وقفی اضافه شده است.

محمود زاده همچنین از شناسایی ۱۶ موقوفه خبرداد و با اشاره به اینکه طی سه سال گذشته ۲۶ وقف جدید به ثبت رسیده است یادآور شد: خیرین کاشان سالانه به طور میانگین حدود ۶ وقف جدید دارند.

به گفته وی طی سه سال گذشته حدود ۵۷۰ رقبه شناسایی و به رقبات شهرستان کاشان اضافه شده است.

محمود زاده تعداد موقوفات شناسایی شده ثبت شده در سامانه سازمان اوقاف و امور خیریه در شهرستان کاشان را ۲ هزار و ۳۶۳ موقفه اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۹ هزار و ۳۹۳ رقبه وقفی مسکونی، تجاری، کشاورزی، اداری، درمانی و ... است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان در ادامه با اشاره به وجود ۱۲۰ بقعه متبرکه در شهرستان کاشان گفت: از این تعداد ۱۰۰ امامزاده و ۲۰ آرامگاه در سامانه اداره اوقاف و امور خیریه به ثبت رسیده است.

به گفته وی بیش ۲ هزار خادم افتخاری و ۶۰۰ هیات امنا در ۱۲۰ بقعه متبرکه شهرستان کاشان فعالیت دارند.

محمود زاده همچنین با اشاره به اینکه اداره اوقاف و اموز خیریه شهرستان کاشان در حال حاضر با ۵۰ درصد ظرفیت نیرو انسانی فعالیت دارد گفت: تعداد نیروی انسانی اداره اوقاف و امور خیریه کاشان از ۲۰ نفر به ۹ نفر کاهش یافته است.

وی افزود: این تعداد نیروی انسانی در اداره اوقاف و امور خیریه کاشان با ۹ هزار و ۵۰۰ پرونده در آینده با چالش جدی روبرو خواهد شد که بیشترین ضرر آن متوجه موقوفات خواهد شد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات