۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۵
کد خبر: ۷۳۵۵۵۸
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی:

سرچشمه جوشان جشنواره کتابخوانی رضوی فراروی جویندگان اندیشه است

سرچشمه جوشان جشنواره کتابخوانی رضوی فراروی جویندگان اندیشه است
حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری در پیامی از مردم قم برای شرکت در دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی دعوت کرد.
به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و نائب رئیس دوم مجلس در پیامی ضمن دعوت از مردم قم برای شرکت در دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی، این جشنواره را مروج سیره و روش اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام به وسیله کتاب خوب و مفید دانست که در ایجاد فرهنگ پویا و ماندگار نقش مهمی ایفا می کند. متن پیام نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی به شرح زیر است:

بسمه تعالی

مردم فرهنگ دوست و علاقمند به کتاب  ایران اسلامی به گواه تاریخ، انسی دیرینه با کتاب و کتابخوانی داشته و این علاقمندی در نسل امروز ایران اسلامی به واسطه رویدادهای جمعی  فرهنگی و مهمی چون جشنواره کتابخوانی رضوی رواج بیشتری داشته است. ترویج فرهنگ اسلامی و نشر معارف عظیم شیعی و معرفی سیره و روش اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام با کتاب خوب و مفید و روان در ایجاد فرهنگی ماندگارتر و پویاتر نقش مهمی دارد  و به واسطه تلاش نویسندگان و ناشران و اصحاب کتاب، میراث فرهنگی و گنجینه های معارف و دستاوردهای عالمان و فرهیختگان به خوبی به نسل های دیگر منتقل می شود.

احادیث متعدد و فراوانی در تببین اهمیت کتاب و کتابخوانی در سیره معصومین علیهم السلام موجود است، تا آن جا که حضرات معصومین کتابخوانی و مطالعه و تفکر را در حد فریضه برای امت می دانند. امام صادق(علیه السّلام) فرموده است: «یَأْتِی‏ عَلَی‏ النَّاسِ‏ زَمَانُ‏ هَرْجٍ‏ لَا یَأْنَسُونَ‏ فِیهِ‏ إِلَّا بِکُتُبِهِم‏: روزگار پرآشوبی فرا می‌رسد که در آن روز مردم جز با کتاب‌های خود انس نمی‌گیرند».  

تلاش و کوشش برای نشر معارف ناب رضوی و مهدوی در قالب جشنواره کتابخوانی رضوی زمینه مناسبی برای علاقمندان به معارف و سرچشمه جوشان فراروی جویندگان اندیشه و راه صحیح زندگانی قرارداده است و امیدوارم خانواده های عزیز از فرصت فراهم آمده برای آشنایی همه جانبه فرزندان خود در آشنایی بیشتر و معرفت افزایی دوسویه با آثار ارزشمند معرفی شده در جشنواره کتابخوانی رضوی استقبال نموده و توفیق تبیین و ترویج فرهنگ ناب اسلامی و  ذوات مقدسه ائمه اطهار علیهم السلام را کسب نموده و متنعم شوند و به واسطه تبرک جستن به کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و امام مهربانی ها حضرت علی ابن موسی الرضا علیه آلافُ التَّحِیَّهِ وَ الثَّناءِ  در ایام پر برکت دهه کرامت در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی مشفقانه در خدمت بیشتر به اعتلای فرهنگ تلاش نمایند.

به طور حتم برنامه ریزی صحیح فرهنگی علاوه بر حفظ هویت عقیدتی و ملی عاملی موثر ، مفید و مقاوم در ایستادگی در مقابل هجوم فرهنگ بی فرهنگ  بیگانه خواهد شد، و به حفظ فرهنگ ایرانی اسلامی  می‌انجامد. تلاش خادمان و مروجان فرهنگ  کتاب و کتابخوانی را از درگاه احدیت مسالت دارم.

مجتبی ذوالنوری

نماینده مردم شریف قم در  مجلس شورای اسلامی

و نائب رئیس مجلس شورای اسلامی

ارسال نظرات