۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۷۳۴۳۵۶
رئیس اداره حج و زیارت کاشان خبر داد؛

اعزام ۸۱۵ زائر در قالب ۶ کاروان از کاشان به حج تمتع

اعزام ۸۱۵ زائر در قالب ۶ کاروان از کاشان به حج تمتع
اصفهان – رئیس اداره حج و زیارت شهرستان کاشان از اعزام ۸۱۵ زائر بیت الله الحرام از کاشان در قالب ۶ کاروان به مناسک حج تمتع امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حمیدرضا بهروزی فر صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، تعداد زائران حج تمتع شهرستان کاشان در سال ۱۴۰۲ را ۸۱۵ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد زائر ۳۹۸ نفر مرد و ۴۱۷ نفر خانم هستند.

وی تعداد کاروان‌های حج تمتع امسال شهرستان کاشان را ۶ کاروان اعلام کرد و افزود: این تعداد کاروان در قالب ۳ کاروان مدینه اول و ۳ کاروان مدینه دوم اعزام می‌شوند.

به گفته وی نخستین کاروان حج تمتع از شهرستان کاشان یکشنبه ۷ خرداد ماه و آخرین کاروان ۲۶ خرداد به مناسک حج تمتع امسال اعزام خواهند شد.

رئیس اداره حج و زیارت شهرستان کاشان به جوانترین زائر حج تمتع امسال کاشان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: جوانترین زائر حج تمتع سال ۱۴۰۲ شهرستان یک خانم ۱۷ ساله است.

بهروزی فر همچنین از برگزاری همایش بزرگ متمرکز زائران حج تمتع ‹‹مسافران قبله›› خبرداد و افزود: این همایش صبح روز جمعه فردا ۱۹ اردیبهشت باحضور ۸۱۵ زائر کاشانی برگزار خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه زائران زیارت خانه خدا انتخاب شدگانی از میان میلیون‌ها مسلمان در سراسر جهان هستند که توفیق چنین سفر معنوی نصیب آنان شده است، گفت: زائران از این فرصت تکرار نشدنی باید نهایت استفاده را داشته باشند.

به گفته وی حجاج ایرانی نمایندگان جمهوری اسلامی در این سفر معنوی و الگویی تمام عیار برای دیگر حجاج بیت الله الحرام محسوب می‌شوند که گفتار و رفتار زئران ایرانی معرف یک ایرانی مسلمان است.

رئیس اداره حج و زیارت کاشان همچنین سفر حج را سفری سخت و دشوار دانست و از صبر و بردباری به عنوان یک ابزار مهم برای بهره برداری حداکثری از این سفر معنوی نام برد و افزود: لازمه بهره برداری و استفاده از داشته‌ها و دستاورد‌های هر سفری تحمل ریاضت‌های سفر است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات