۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۷۳۳۹۸۱
حجت‌الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی:

در زمینه تحقیق میدانی با کاستی مواجه هستیم

در زمینه تحقیق میدانی با کاستی مواجه هستیم
معاون پژوهش حوزه های علمیه با تاکید بر نیازمندی به تحقیق و پژوهش در جنگ ترکیبی توجه بیشتر به تحقیق میدانی را ضروری دانست.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا،، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم مقیمی حاجی، معاون پژوهش حوزه های علمیه امروز در آیین اختتامیه پنجمین جشنواره علامه حلی (ره) استان ایلام، اظهارکرد: پژوهش در مدارس علمیه یکی از اولویت هایی است که تلاش کردیم برای آن برنامه داشته باشیم، پیگیری کنیم و رشد بدهیم؛ به لطف خدا شاهد افزایش سطح کمی و کیفی آثار جشنواره های استانی علامه حلی (ره) هستیم .

وی افزود: در نظام حوزه آموزش و پژوهش کنار هم هستند و مباحث تهذیبی هم دارای جایگاه خاصی است، لذا تقویت و ترویج جشنواره ها در مدارس علمیه و ارسال آثار فاخر و پژوهش محور از اهداف مهم و اصلی جشنواره علامه حلی (ره) است.

معاون پژوهش حوزه های علمیه برادران کشور گفت: از میان ۲۶۰ نشریه معتبر علمی، پژوهشی و ترویجی با محتوای علوم انسانی، انسانی و اسلامی که توسط دانشگاه ها و حوزه های علمیه منتشر می شود سهم نشریه های اختصاصی حوزه های علمیه ۱۲۰ مورد است.

حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی یادآور شد: درسال های قبل با محدودیت تعداد رشته ها و گرایش های تحصیلی روبرو بودیم، اما اکنون این تعداد با توجه به نیازسنجی های صورت گرفته شده به ۷۰ رشته افزایش یافته است.

وی در ادامه تصریح کرد: امروز با جنگ ترکیبی شناختی دشمن روبرو هستیم و بدون تحقیق و مطالعه نمی توانیم وارد این کارزار شویم، چرا که به تدریج این هجمه آسیب های جبران ناپذیری را بر کشور و به ویژه نسل جدید خواهد گذاشت که برای جلوگیری از این آسیب ها نیازمند حضور پژوهشگران حوزه علوم انسانی و اسلامی به این عرصه هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی اضافه کرد: انجام تحقیقات و پژوهش های میدانی در مبحث مهم جهاد تبیین یکی از مهمترین دغدغه های مورد تاکید مقام معظم رهبری است که این موضوع باید در مقابله با هجمه ها و شبهات دشمنان مورد توجه قرار گیرد.

معاون پژوهش حوزه های علمیه کشور تاکید کرد: برای درمان هر آسیبی نیازمند تشخیص و برای تشخیص نیازمند مطالعه و تحقیق و پژوهش میدانی در آن موضوع هستیم لذا در حوزه تحقیق میدانی با ضعف و کاستی مواجه هستیم و باید در اردوهای تابستانی یا دوره های دانش افزایی در کنارمهارت های عمومی، مهارت های پژوهش های میدانی را تقویت کنیم.

ارسال نظرات