۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۷۲۸۲۱۹

خاطرات آیت الله شب زنده دار درباره اهتمام آیات نوری و سبحانی به وقت و نظم

خاطرات آیت الله شب زنده دار درباره اهتمام آیات نوری و سبحانی به وقت و نظم
عضو فقهای شورای نگهبان درباره اهتمام حضرت آیت الله نوری همدانی و حضرت آیت الله سبحانی به وقت و نظم خاطراتی را بیان کرد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله شب زنده دار در ابتدای دو درس خارج فقه و الشخص الاعتباری پس از تسلیت وفات همسر مغفوره مکرمه حضرت آیت الله سبحانی و طلب رحمت و هدیه سوره حمد و صلوات به روح آن مرحومه، گفت: حقیقتاً حضرت آیت‌الله سبحانی برای روحانیت و عزت روحانیت، آیتی هستند. ایشان از سالیان جوانی‌شان تا به امروز خدمات نافعی دارند. ایشان دارای تألیفات متعدد هستند.

آیت الله  شب زنده دار بیان کرد: اگر چه مناسب بود بحث را تعطیل می‌کردیم و در تشییع جنازه‌ آن مخدره‌ معظمه شرکت می‌کردیم، اما سجیه‌ خود حضرت آیت‌الله سبحانی اهتمام فراوان به درس و تعطیل نشدن محافل بحث و درس است و شنیدم دیروز هم با اینکه همسرشان به رحمت خدا رفته بود و ایشان عزادار بود و به درس تشریف آورد و درس گفت.

عضو فقهای شورای نگهبان ابراز داشت: این اهتمام ایشان به درس خیلی مهم است که دارند و زندگی ایشان نیز منظم است. تقریباً همیشه رأس ساعت 9 می‌خوابند و این همه تألیفات کثیره مفید‌ه‌ای که دارند واقعاً‌ جز تنظیم وقت و توفیق الهی‌ای که خدای متعال به ایشان عطا فرموده منشأ دیگری ندارد.

آیت الله شب زنده دار در بخش دیگر سخنان خود افزود: این اهتمام به درس را حضرت آیت‌الله نوری همدانی نیز دارند، من یادم است که این قسمتی که الان ورودی به صحن حیاط مسجد اعظم شده، قبلا شبستان کوچکی بود، و ایشان در آنجا رسائل تدریس می‌کرد.

وی بیان کرد: یکی از اساتیدی که ما نزدشان صرف و ادبیات می‌خواندیم به درس رسائل آیت الله نوری همدانی می‌رفتند. استادمان گفتند یکی از کسانی که خیلی در آمدن، منظم بود، همین آیت‌الله نوری بودند کما این که آیت‌الله سبحانی هم خیلی در وقت منظم بودند و سر وقت در درسشان حاضر می‌شدند. استادمان گفت: یک روزی آقای نوری بر خلاف عادت چند دقیقه‌ای – شاید حدود 3 تا 5 دقیقه - دیر آمدند و بعدش عذر خواستند و فرمودند: یک طفل شیرخواری داشتیم که از دنیا رفت. رفتیم او را دفن کردیم و آمدیم برای درس. این مقدار که چند دقیقه‌ای دیر آمدیم به خاطر این بود که رفتیم او را دفن کردیم و چند دقیقه‌ای طول کشید.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه اظهار کرد: ایشان این طور اهتمام به درس داشت که وقتی فرزندش درگذشت، رفته او را دفن کرده ولی درس را تعطیل نکرده و برای درس حاضر شده است.

آیت الله  شب زنده دار در پایان بیان کرد: خدای متعال ان شاءالله سایه این بزرگان را حفظ کند و امثال آن‌ها در حوزه‌های علمیه فراوان بشود.

ارسال نظرات