۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۷۱۵۷۲۳
دبیر کمیسیون فرهنگی شورای حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی:

چابک سازی اعضا، یکی از نقاط قوت کمیسیون فرهنگی است

چابک سازی اعضا، یکی از نقاط قوت کمیسیون فرهنگی است
حجت الاسلام غریبی گفت: در سه سال گذشته تعداد ۴۰ جلسه برگزار و ظرفیت کمیسیون را فعال نگه داشتیم که چابک سازی اعضا در این مدت یکی از نقاط قوت کمیسیون به حساب می آید.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام غریبی دبیر کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی در نشست جلسه ۱۳۶ مجمع شورای تخصصی حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی که در سالن الغدیر دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد با اشاره به عنوان «شورای عالی انقلاب فرهنگی» اظهار داشت: با توجه به عنوان شورای عالی انقلاب فرهنگی که محوریت با فرهنگ است، طبیعی است که فعالیت‌های فرهنگی دبیرخانه پررنگ تر باشند و فعالیت های ما در طول سه سال گذشته، پررنگ تر از کمیسیون علمی تربیتی بوده است.

وی در ادامه افزود: در این سه سال تعداد ۴۰ جلسه توانستیم برگزار کنیم و ظرفیت کمیسیون را فعال نگه داریم که چابک سازی اعضا در دوره سه ساله یکی از نقاط قوت این کمیسیون به حساب می آید.

حجت الاسلام غریبی خاطر نشان کرد: هرچند عنوان کمیسیون، فرهنگی و اجتماعی است اما تمرکز ما بیشتر ناظر به مباحث فرهنگی بوده است و از این پس لازم است در دوره جدید به مسائل اجتماعی نیز بیشتر بپردازیم.

دبیر کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: از مباحثی که نقش کمیسیون بسیار در آن موثر بوده است بحث های کارشناسی حول طرح جوانی جمعیت است که بحمدالله نظرات کمیسیون در تصویب نهایی طرح در مجلس مورد لحاظ قرار گرفته است.

وی در ادامه به ارائه گزارشی از فعالیت‌های کمیسیون پرداخت و خاطرنشان کرد: ارائه پیش‌نویس اظهار نظر شورای حوزوی در مورد الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، بررسی بخش فرهنگی لایحه بودجه ۱۴۰۰، بررسی طرح جمعیت و تعالی خانواده، بررسی سند صیانت کودکان و نوجوانان در فضای مجازی از جمله فعالیت‌ها و دستورات در سه سال اخیر بوده است.

حجت الاسلام غریبی در پایان با بیان دیگر فعالیت های کمیسیون فرهنگی گفت: اعزام نمایندگانی به کمیسیون سبک زندگی اسلامی ایرانی، کمیسیون هنر و شورای اسلامی از دیگر فعالیت هایی بوده که در این کمیسیون تحقق پیدا کرده است.

ارسال نظرات