۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۶۹۷۲۷۴
امام جمعه موقت کرمانشاه:

دانشجویان همواره در مسیر استقلال و استکبارستیزی حرکت می کنند

دانشجویان همواره در مسیر استقلال و استکبارستیزی حرکت می کنند
کرمانشاه ـ حجت الاسلام والمسلمین حجتی گفت: جنبش دانشجویی در ایران از تاریخچه بسیار دیرینه ای برخوردار است و دانشجویان همواره در مسیر استقلال و استکبارستیزی حرکت می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین محمد حجتی امروز در دیدار با جمعی از دانشجویان نخبه کرمانشاهی که به مناسبت روز دانشجو برگزار شد، اظهار داشت: شانزدهم آذرماه هر سال یادآور روحیه استکبار ستیزی دانشجویان در سراسر کشور است؛ لذا می توان گفت از جمله نیروهای انقلابی که در برابر استکبار آمریکا مبارزات پیگیر و فعالی داشتند، دانشجویان بوده و هستند.

امام جمعه موقت کرمانشاه در ادامه سخنان خود گفت: جنبش دانشجویی در ایران از تاریخچه بسیار دیرینه ای برخوردار است، دانشجویان همواره در مسیر استقلال و استکبارستیزی حرکت می کنند و نمونه های بسیاری از تاثیرگذاری دانشگاهیان و دانشجویان بر معادلات ملی به عینه می بینیم.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی تصریح کرد: جنبش دانشجویی در حوادث مهمی نظیر ورود «نیکسون»، رئیس جمهور وقت آمریکا به ‌ایران، مخالفت با کنسرسیوم نفتی، مبارزات ضدآمریکایی دانشجویان در ماجرای انقلاب سفید و انجمن‌های ایالتی و ولایتی و کاپیتولاسیون و نیز مخالفت با نفوذ اقتصادی هیئت آمریکایی به ‌سرپرستی «راکفلر» در صف مبارزه با استکبار جهانی قرار گرفت.

این عالم برجسته کرمانشاهی تأکید کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، باز هم این دانشجویان و دانش آموزان بودند که با تسخیر به اصطلاح سفارت خانه ایالات متحده، به ‌عمر این لانه جاسوسی آمریکا و استکبار جهانی در کشور پایان دادند.

امام جمعه موقت کرمانشاه ابراز کرد: اوج جریان جنبش دانشجویی در دانشجویان شهید در هویزه به ‌فرماندهی شهید «سیدمحمد حسین علم الهدی» است، دانشجویانی مثل شهید همت‌ها و باکری‌ها، زین‌الدین‌ها، متوسلیان‌ها، عباس ورامینی‌ها و دقایقی‌ها که جنگ را اداره کردند.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی ادامه داد: همچنین دانشجویان شهید دفاع مقدس و در ادامه حماسه آنها دانشجویان شهید مدافع حرم، دانشجویان شهید عرصه امنیت، دانشجویان شهید عرصه سلامت، از ثمرات این شجره مبارک هستند.

وی خاطرنشان کرد: امروز استمرار مبارک دیگر این جنبش‌های استکبارستیزانه دانشجویان، عرصه علم و فناوری و تولید علم بومی‌ است که پرچم مبارزه با استکبار جهانی به ویژه رژیم صهیونیستی و آمریکای جهانخوار را در این عرصه‌ها برافراشته‌اند.

امام جمعه موقت کرمانشاه بیان داشت: حرکت‌ های اصیل عدالت‌ خواهانه و مطالبه‌گرایانه به‌خصوص طرح «ولایت دانشجویی» و به ویژه گروه‌های جهادی متنوع دانشجویی که بحمدالله مراتب رضایت رهبر معظم انقلاب را فراهم آورده‌اند، قطعا از مصادیق بارز، مبرهن و افتخارآفرین جنبش‌های دانشجویی در کشور است و این حرکات انقلابی و جهادی بی گمان در صفحات تاریخ این انقلاب تا ابد می درخشد./1400/پ210/

ارسال نظرات