۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۴
کد خبر: ۶۷۸۲۲۲
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان مطرح کرد؛

برگزاری مراسمات ماه مبارک رمضان فارغ از تجمعات

برگزاری مراسمات ماه مبارک رمضان فارغ از تجمعات
خوزستان - حجت الاسلام خاکباز گفت: نهایت تأکیدات ما در خصوص برنامه‌های ماه مبارک رمضان بر جلوگیری از تجمعات است؛ زیرا همین عامل موجب شیوع بیشتر بیماری خواهد شد.
حجت‌الاسلام مرتضی خاکباز، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز با اشاره به تعطیلی مراسمات مذهبی در مناسبت‌های مختلف به ویژه ماه مبارک رمضان بر اثر گسترش بیماری کرونا بیان داشت: با توجه به اینکه اوقاف و امور خیریه متولی امامزادگان، برخی اماکن مذهبی و برنامه‌های فرهنگی مساجد در ماه مبارک رمضان است، اما شیوع گسترده بیماری کرونا و وضعیت قرمز استان مانع از تجمع افراد و برگزاری مراسمات مذهبی به صورت گسترده می‌شود.

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان در خصوص نحوه برگزاری برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در ماه مبارک رمضان عنوان داشت: تبلیغات برنامه‌ها توسط روحانیون به صورت مجازی هر شب از بقاع شاخص استان قابل پخش است و برنامه‌های ماه مبارک رمضان در بقاع متبرکه فارغ از تجمعات برگزار می‌شود.    

حجت الاسلام خاکباز در رابطه با برنامه منبر سیار در شب‌های ماه مبارک رمضان اظهار داشت: یک ماشین در قالب منبر سیار در محله‌ها حرکت کرده و ضمن خروج از مجموعه سر بسته به ارائه احادیث و سخنرانی می‌پردازد، نهایت تأکیدات و توضیحات ما بر جلوگیری از تجمعات است؛ زیرا همین عامل موجب شیوع بیشتر بیماری خواهد شد.

  مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان با اشاره به فواید برگزاری مراسمات دینی و مذهبی ماه مبارک رمضان در جامعه تصریح کرد: اکنون ما با جامعه‌ای فرهنگی و مذهبی رو به رو هستیم؛ دلیل قطع نشدن برنامه‌های ماه مبارک رمضان وابستگی مردم به هیئات مذهبی است.

حجت الاسلام خاکباز با تأکید بر تغییر شیوه برگزاری مراسمات مذهبی گفت: با توجه به شرایط خاص استان می‌توان برنامه‌های ماه مبارک رمضان را به صورت مجازی پیگیری کرد؛ به یاری خدا پس از ریشه کن شدن این بیماری به روال سابق خود باز می‌گردیم.

وی مسافرت‌های نوروزی را عامل تشدید بیماری کرونا در خوزستان دانست و اظهار داشت: در عید نوروز مسافرت‌ها همچنان بر قوت خود باقی بود و هیچگونه ممنوعیت فیزیکی برای جلوگیری از عبور مسافران وجود نداشت؛ مسؤولان مربوطه از رفت و آمد‌های درون شهری، برون استانی، مراسمات فاتحه خوانی در قبرستان‌ها جلوگیری کنند تا استان به رنگ متناسب تری برسد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خوزستان در پایان گفت: مردم در زمینه مهار کرونا کمال همکاری را با مسؤولان داشته باشند؛ مسؤولان بدون کمک مردم نمی‌توانند کاری از پیش ببرند. /۹۴۵۴/
ارسال نظرات