۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۹
کد خبر: ۶۷۰۶۸۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

حضرت زینب الگوی متعالی آرامش و یقین است

حضرت زینب الگوی متعالی آرامش و یقین است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام خادمی گفت: حضرت زینب (س) الگوی تربیتی موفق سلامت و بهداشت روان و کنترل تکانه است که باید به‌عنوان یک الگوی کارآمد معرفی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در نشست مجازی ویژه مناسبت سالگرد میلاد باسعادت حضرت زینب (س) که با شرکت طلاب حوزه علمیه استان برگزار شد، با بیان اینکه آرامش روحی و روانی گمشده بشر امروز است، به تبیین سیره حضرت زینب (س) در این زمینه پرداخت.

وی افزود: طمأنینه آرامش روحی و روانی، نداشتن اضطراب، استرس، افسردگی و نگرانی از دغدغه‌های بشر امروز است و بشر امروز برای دستیابی به این موهبت عظیم الهی از باب «الغریق یتشبث بکل حشیش»، به هر مستمسکی دست می‌اندازد.

حجت‌الاسلام خادمی ادامه داد: ولی سوگمندانه به دلیل فقدان بن‌مایه‌های معرفتی لازم و عدم فهم حقیقت «بِذِکرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ» حاصل تلاش‌های او برای دستیابی به آرامش، چیزی جز ناکامی بیشتر و اضطراب و افسردگی گسترده‌تر و عمیق‌تر نیست.

عضو شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی گفت: به همین جهت چون یکی از شئون اصلی ائمه اطهار (ع) به‌عنوان رهبران فکری و عملی جامعه بشری مرجعیت آن حضرات برای پاسخگویی به تمام مسائل انسان و جامعه انسانی است، یکی از ابعاد اسوه بودن اهل‌بیت علیهم‌السلام، قدرت درونی، استحکام شخصیتی و بهداشت روانی و سلامت روحی است.

وی تصریح کرد: این بُعد از الگو بودن اهل‌بیت علیهم‌السلام در حقیقت مرتبه‌ای از مراتب این فراز زیارت جامعه کبیره است که می‌فرماید: «عَصَمَکمُ اللّهُ مِنَ الزَّلَلِ وَ آمَنَکمْ مِنَ الْفِتَنِ وَ طَهِّرَکمْ مِنَ الدَّنَسِ وَ اَذْهَبَ عَنْکمُ الرِّجْسَ وَ طَهَّرَکمْ تَطْهِیراً»؛ یعنی خداوند متعال شما را از لغزش‌ها نگه داشت و از فتنه‌ها در امان داشت و از پلیدی پاک کرد و آلودگی را از شما بُرد و شما را کاملاً پاک کرد.

حجت‌الاسلام خادمی با بیان اینکه حضرت زینب (س) در قله آرامش روحی و روانی قرار داشت، افزود: آل الله مظهر ذکر الله و محور آرامش و اسوه سکون عالم هستند و یکی از بارزترین اسوه‌های آل اللهی در این خصوص شخصیت سترگ حضرت عقیله بنی‌هاشم، نائبة الزهرا، شریکة الحسین، ام المصائب، کعبة الرزیا، زینب کبری (س) است.

وی خاطرنشان کرد: حضرت زینب (س) یک الگوی تربیتی موفق سلامت و بهداشت روان و کنترل تکانه است که می‌تواند به‌عنوان یک الگوی کارآمد، درزمینهٔ مدیریت اختلالات روحی روانی پس از داغ‌دیدگی معرفی شود./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات