۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۶۶۹۶۲۰
در کنفرانس همبستگی با فلسطین عنوان شد؛

اختلاف جهان اسلام عامل تشکیل دولت صهیونیزم در فلسطین + تصویر

اختلاف جهان اسلام عامل تشکیل دولت صهیونیزم در فلسطین + تصویر
کنفرانس همبستگی با فلسطین با شرکت علما و رهبران دینی شیعه و سنی و شخصیت های سیاسی و فرهنگی پاکستان در مؤسسه نور حق کراچی پاکستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، «کنفرانس همبستگی با فلسطین» با کوشش جماعت اسلامی کراچی و بنیاد فلسطین پاکستان و با شرکت حافظ نعیم الرحمن رییس جماعت اسلامی کراچی، شاه نواز فاروقی، تاج حیدر نمایندہ پارلمان پاکستان، صابر ابو مریم دبیر کل بنیاد فلسطین پاکستان، قاضی احمد نورانی عضو فعال جمعیت علمای پاکستان، حجت الاسلام باقر زیدی دبیر مجلس وحدت مسلمین در ایالت سنده پاکستان، محفوظ یار خان عضو پارلمان ایالت سندہ پاکستان، یونس بونیری عضو حزب ملی مردمی پاکستان، اظهر همدانی، مولانا عمر صادق، مطلوب اعوان، جنرال قمر عباس رضوی، راؤ کامران، اسرار عباسی، علما و رهبران دینی شیعه و سنی، شخصیت های سیاسی و فرهنگی کشور در موسسه نور حق کراچی پاکستان برگزار شد.

حافظ نعیم الرحمن در سخنانی با بیان این که بزرگترین مشکلات جهان اسلام ناسیونالیسم و ملی گرایی بوده و هست، تاکید کرد: استکبار جهانی از این فرصت سوء استفاده کرده و یهودیان را در فلسطین مستقر کرد.

وی با اشاره به این که جهان اسلام باید با شوق شهادت با استکبار جهانی مبارزه کند، گفت: مسلمانان باید اختلافات جزئی خود را کنار گذاشته بر مشترکات دین اسلام متحد شوند.

رییس جماعت اسلامی کراچی با تاکید به این که ملت مسلمان پاکستان هرگز اسرائیل را به رسمیت نخواهد شناخت، افزود: با رسمیت شناختن اسرائیل توسط بعضی از سران مرتجع کشورهای اسلامی، رژیم غاصب از لباس غصبش در نمی آید.

شاه نواز فاروقی یکی دیگر از روحانیون اهل سنت پاکستان در سخنرانی خود مبارزه فلسطینیان با اسرائیل را خواسته قلبی جهان اسلام دانست و ابراز داشت: آزادی قدس قبله نخست جهان اسلام نزدیک است.

تاج حیدر فعال فرهنگی پاکستان در سخنان خود با اشاره به این که به رسمیت شناختن رژیم نامشروع مانند اسرائیل، تضییع حقوق مظلومان جهان از جمله ملت فلسطین است، تاکید کرد: مردم پاکستان هرگز اسرائیل را به رسمیت نخواهند شناخت.

دکتر صابر ابو مریم دبیر کل بنیاد فلسطین پاکستان به سرکوب و جنایات نیروی های اسرائیلی در حق فلسطینیان اشاره کرد و گفت: جهان اسلام به فرمایشات پیامبر اسلام(ص) در خصوص حمایت مسلمانان عمل کند.

قاضی احمد نورانی روحانی اهل سنت پاکستان، در سخنان خود به رسمیت شناختن اسرائیل را خیانت به خون سه نسل فلسطین دانست.

حجت الاسلام سید باقر زیدی دبیر مجلس وحدت مسلمین در ایالت سنده پاکستان به همکاری تنگاتنگ اسرائیل و دولت فعلی هند اشاره کرد و بیان داشت: اوضاع فلسطین و کشمیر مشابه هم اند، مسلمانان باید به مسائل هردو سرزمین اسلامی رسیدگی کنند.

در آخر این کنفرانس بیانیه ای علیه اسرائیل و برقراری روابط دوستانه با این رژیم غاصب صادر شد./988/

ارسال نظرات