۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۵
کد خبر: ۶۶۶۲۸۰
آیت الله مجتهدشبستری:

بسیاری از موقوفات حوزوی توسط موقوفه خواران تصرف شده است

بسیاری از موقوفات حوزوی توسط موقوفه خواران تصرف شده است
تهران - آیت الله مجتهدشبستری با بیان اینکه بسیاری از موقوفات حوزوی توسط موقوفه خواران تصرف شده است، گفت: احیای موقوفات حوزوی به تقویت دینداری کمک می کند.

آیت الله محسن مجتهدشبستری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، احیای موقوفات حوزوی را لازم و ضروری دانست و گفت: موقوفات حوزوی مهمترین منبع مالی حوزه های علمیه به شمار می رود.

وی با بیان اینکه اداره حوزه های علمیه و تربیت طلاب با موقوفات حوزوی انجام می شود، ادامه داد: در طول تاریخ موقوفات فراوانی برای حوزه های علمیه وقف شده اما متاسفانه بسیاری از آنها در تصرف موقوفه خواران درآمده و از دسترس حوزه های علمیه خارج شده است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه موقوفات حوزوی باید احیا و براساس نیات واقفین مصرف شود، اظهار داشت: احیای موقوفات حوزوی به تقویت دین و ترویج فرهنگ اسلامی کمک می کند.

آیت الله مجتهدشبستری ادامه داد: اگر حوزه های علمیه از نظر مالی مستقل شده و تقویت شوند طلاب و روحانیون راحت تر می توانند در جامعه به تبلیغ معارف اسلام چون امانت داری، صداقت، دینداری و ... اقدام کنند و مانع ترویج انحرافات اعتقادی، اخلاقی، مالی و غیره شوند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در پایان خاطرنشان کرد: بسیاری از موقوفات حوزوی در اختیار غاصبین و موقوفه خواران است و می طلبد مسؤولان ذی ربط در احیای موقوفات حوزوی بسیار تلاش کنند./813/ت210/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات