۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۶۵۸۰۲۸

تشریح جزئیات اجرای طرح نشاط معنوی در بقاع متبرکه مازندران

تشریح جزئیات اجرای طرح نشاط معنوی در بقاع متبرکه مازندران
حجت الاسلام قربانی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و ممنوعیت برگزاری اجتماع در بقاع متبرکه، طرح نشاط معنوی به‌صورت مجازی در شبکه‌های اجتماعی برگزار می‌شود.
به گزارش خبرگزاری رسا در مازندران، حجت‌الاسلام مسعود قربانی، معاون فرهنگی اوقاف مازندران با تشریح جزئیات اجرای طرح نشاط معنوی در استان، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و ممنوعیت برگزاری اجتماع در بقاع متبرکه، طرح نشاط معنوی امسال مانند طرح ضیافت الهی به‌صورت مجازی در قالب فعالیت در شبکه‌های اجتماعی برگزار می‌شود.
 
وی بیان کرد: در این طرح امسال کانال‌هایی با عنوان مراکز افق آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه در سطح شهرهای مختلف استان تشکیل می‌شود و با عضوگیری به اجرای برنامه‌های مذهبی و سرگرمی ویژه جوانان و نوجوانان می‌پردازد.
 
معاون فرهنگی اوقاف مازندران بیان کرد: همانطور که در سنوات گذشته مشارکت با دستگاه های دیگر در دستور کار ادارات قرار داشت، امسال نیز با سایر نهادها نسبت به تبلیغ کانالهای مجازی بقاع متبرکه و عضوگیری گسترده مخاطبین اقدام شده است.
 
حجت الاسلام قربانی تاکید کرد: از آنجایی که مخاطبان اصلی طرح نشاط معنوی، کودک و نوجوان هستند، جهت رعایت حساسیت موضوع و پیشگیری از هرگونه سوءاستفاده افراد فرصت طلب تلاش می‌شود از پیام‌رسان های داخلی استفاده شود.
 
وی از حضور مبلغان دینی در گروه‌ها و کانال‌های فعال بقاع متبرکه در طرح نشاط معنوی خبر داد و گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته مبلغین در کانال‌های امامزادگان و بقاع متبرکه عضو بوده و به فعالیت تبلیغی خود می‌پردازند.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه مازندران خاطرنشان کرد: از آنجا که حضور جوانان و نوجوانان در فضای مجازی همواره با حساسیت و دقت همراه بوده، ارتباط دو سویه تعاملی در فضای مجازی میان مدیر کانال یا مبلغین و مخاطبین به صورت کنترل شده است.
 
حجت الاسلام قربانی به اجرای مسابقات ویژه نشاط معنوی در کانال‌های فعال بقاع متبرکه در شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته پس از برگزاری مسابقات، جوایز تهیه شده به نفرات برتر اهدا خواهد شد.
 
وی مسابقات ویژه طرح نشاط معنوی را شامل پناهگاه من، روخوانی، روانخوانی، حفظ موضوعی قرآن کریم، اذان، قرائت تقلیدی و تفسیر کوتاه، به اقتضای سن مخاطب، رنگین کمان، یار مهربان، مهارتی و ورزشی، ورزش‌های داخل منزل،  نامه‌ای به امام زمان(عج)، نامه ای به شهدای محل اعلام کرد./950/د102/ب1
ارسال نظرات