۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۶۵۷۷۶۲
تولیت مدرسه علمیه مروی مطرح کرد؛

نقش فضای مجازی در انحراف اخلاقی و اعتقادی جوانان

نقش فضای مجازی در انحراف اخلاقی و اعتقادی جوانان
آیت الله تحریری گفت: امروز فضای مجازی نقش مهمی در انحراف اخلاقی و اعتقادی جوانان دارد ازاین‌رو همگان باید مراقب باشند در این گرداب غرق نشوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمدباقر تحریری تولیت مدرسه علمیه مروی، امروز در مسجد جنوبی مدرسه سپهسالار به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: امام رضا(ع) در پاسخ این پرسش که بندگان خوب الهی چه ویژگی‌هایی دارند یک مبنای اساسی را مطرح می‌فرمایند.

وی افزود: حضرت می‌فرمایند: بندگان خوب خدا که محور حرکاتشان در جهت خیر است و همواره تلاش می‌کنند در مسیر خیر باشند یعنی از فرصت‌ها به‌خوبی استفاده کرده و علاوه بر ایجاد فرصت از تهدیدها نیز نهایت بهره را می‌برند.

آیت‌الله تحریری با بیان اینکه راه کج برای انسان تهدید است، عنوان کرد: انسان اگر در مسیر خلاف و غلط باقی بماند مدام به‌سوی خسران سقوط می‌کند تا اینکه به پایین‌ترین و خسارت‌بارترین نقطه برسد؛ زیان‌کارترین انسان‌ها کسانی هستند که بدون توجه و بررسی حرکت خود را شایسته بدانند درحالی‌که چنین نباشد.

تولیت مدرسه علمیه مروی با تأکید بر اینکه انسان مؤمن در مواجهه با لغزش‌های پیش‌آمده از آن‌ها حسن استفاده را می ببرد، اظهار داشت: ویروس کرونا به‌نوعی تهدید بود، بسیاری از طلاب موفق شدند از این تهدید استفاده کنند و اوقات فراغت خود را برای خدمت‌رسانی به مردم اختصاص دهند.

وی افزود: اگر انسان در مسیر حق از فرصت‌ها و تهدیدها استفاده کند می‌تواند این فرصت‌ها و تهدیدها را به مبدأ تحول تبدیل کرده و نهایت استفاده را از آن‌ها ببرد؛ برای مثال دوران جوانی بهترین فرصت برای رسیدن به کمال محسوب می‌شود.

آیت‌الله تحریری ادامه داد: جوان باید مراقب باشد به‌واسطه وسوسه‌های شیطانی به مسیر انحراف و انحطاط سوق پیدا نکند؛ امروز فضای مجازی نقش مهمی در انحراف اخلاقی و اعتقادی جوانان دارد ازاین‌رو همگان باید مراقب باشند در این گرداب غرق نشوند.

تولیت مدرسه علمیه مروی با تأکید بر اینکه انسان باید همواره خود را در محضر امام زمان(عج) حاضر بداند، عنوان کرد: افراد بسیاری هستند که با شنیدن ندای حق مسیر کمال را انتخاب و طی می‌کنند؛ اویس قرنی یکی از این نمونه‌ها است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: انسان باید باور داشته باشد که اگر در مسیر حق گام بردارد درهای کمال به روی او باز می‌شود و می‌تواند به‌اندازه توان خویش از فرصت‌ها بهره برده و تهدیدها را نیز به فرصت تبدیل کند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات