۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۶۵۷۳۰۲
امام جمعه سرپل ذهاب خبر داد؛

بازسازی ۴۰ مسجد تخریب شده در زلزله سرپل ذهاب

بازسازی ۴۰ مسجد تخریب شده در زلزله سرپل ذهاب
امام جمعه سرپل ذهاب گفت: ۴۰ مسجد تخریب شده در زلزله سرپل ذهاب به همت مسؤولان استانی و شهرستانی مرمت و بازسازی شد.

حجت الاسلام جواد فاطمی نسب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، عنوان کرد: مسجد به عنوان کانون مذهبی، دینی، سیاسی در جامعه اسلامی در طول 1400 سال از عمر اسلام حضوری فعال و هدفمند داشته است.

این استاد حوزه علمیه در ادامه سخنان خود تاکید کرد: متاسفانه در زلزله 21 آبان ماه سال 96 در شهرستان سرپل ذهاب مساجد بسیاری تخریب شده اند که تاکنون نسبت به تعمیر و مرمت دوباره آنها اهمال شده است.

امام جمعه سرپل ذهاب گفت: با شروع ساخت و ساز در سطح سرپل ذهاب، متاسفانه ساخت مساجد این شهرستان در دستور کار قرار نگرفت .

حجت الاسلام فاطمی نسب در ادامه سخنان خود بیان داشت: خوشبختانه دلسوزان و دغدغه مندان سرپل ذهاب برای بازسازی مساجد این شهرستان پیگیری های بسیاری با مسؤولان و متولیان امر داشته اند و خوشبختانه در حال حاضر شاهد ساخت و ساز مجدد مساجد این منطقه هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: لذا با توجه به این مکاتبات با مدیران ارشد استان کرمانشاه، 16 مسجد روستایی در شهرستان سرپل ذهاب با اعتباری بالغ بر 300 میلیون تومان تعمیر و بازسازی شده اند.

امام جمعه سرپل ذهاب گفت: همچنین با پیگیری های سپاه ناحیه سرپل ذهاب و نیز دفتر امام جمعه این شهرستان کار ساخت و مرمت دوباره 24 مسجد به پایان رسیده است.

حجت الاسلام فاطمی نسب در ادامه اظهار داشت: در حال حاضر اکثر مساجد این شهرستان مرمت و بازسازی شده اند و تنها 8 مسجد در سرپل ذهاب که کاملا تخریب شده اند، کار مرمت آنها باقیمانده است که برای مرمت این مساجد نیازمند همراهی و کمک مسئولان استانی و شهرستانی هستیم./1400/ت310/ب1

ارسال نظرات