۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۶۴۸۸۴۹
دبیر قرارگاه استانی رزمایش مواسات در خراسان شمالی:

توسعه کمک‌ها به سمت معیشت نیازمندان از اهداف رزمایش «مواسات» است

توسعه کمک‌ها به سمت معیشت نیازمندان از اهداف رزمایش «مواسات» است
دبیر قرارگاه رزمایش مواسات در خراسان شمالی گفت: اضافه کردن و توسعه و گسترش امداد و کمک‌ها به سمت معیشت نیازمندان از اهداف اصلی این رزمایش است.

حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، دبیر قرارگاه استانی رزمایش مواسات در خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، به تبیین ملزومات اجرای شایسته این رزمایش پرداخت.

وی افزود: این حرکت سراسری و هماهنگ باید با الزامات و بایسته‌هایی همراه باشد، ازاین‌رو برای تقویت این رزمایش مؤمنانه، ضروری است بایدها و نبایدهایی که لازمه یک کار قرارگاهی است را مدنظر قرار دهیم.

حجت‌الاسلام آزموده گفت: اضافه کردن و توسعه و گسترش امداد و کمک‌ها به سمت معیشت نیازمندان به‌خصوص کسانی که اولین بار است به این درد سنگین مواجه می‌شوند و اهمیت و ضرورت نیازمندانی که زیر نظر کمیته امداد و بهزیستی و نهادهایی از این قبیل نیستند و شناسایی و احصا و اولویت‌بندی ایشان ازجمله مواردی است که باید در این قرارگاه اجرایی شود.

وی با اشاره به تهیه نقشه عملیات توسط گروه‌ها و نهادهای ذی‌ربط، خاطرنشان کرد: گروه‌های جهادی، امدادی، هیئت‌ها، ائمه جماعات، انجمن‌های خیریه و سَمَن‌های مؤمن، انقلابی و مردمی در قرارگاه رزمایش گرد هم آمد و ضمن تبادل تجربیات و شناسایی آسیب‌ها، ضعف‌ها و قوت‌ها برای رفع آنها اقدام می‌کنند.

حجت‌الاسلام آزموده با اشاره به تلاش برای شناخت اولویت‌های کمک‌رسانی و اقلام موردنیاز و تقسیم هماهنگ آن در رزمایش مواسات، اظهار کرد: شناسایی بیشتر و دقیق‌تر محلات و مناطق و خانواده‌های آسیب‌پذیر و تلاش برای تسهیل ارسال کمک‌ها به همه مناطق و همه افراد در قالب این قرارگاه پیگیری خواهد شد.

وی شکل‌گیری نظام اطلاعات امداد و کمک‌رسانی پویا و جامع برای حوادث و سوانح مترقبه یا غیرمترقبه احتمالی به‌منظور جلوگیری از سوءاستفاده‌ها و استفاده از ایده‌یابی و ایده‌پردازی‌های خلاقانه افراد و گروه‌ها در تنوع‌بخشی و طراوت بخشی به ابعاد کمک‌ها را از دیگر محورهای رزمایش مواسات برشمرد.

حجت‌الاسلام آزموده اظهار کرد: بازنمایی هنرمندانه رسانه‌ای مجاهدت‌های نیروهای انقلابی و رفع مظلومیت از این تلاش‌ها، مستندسازی گزارش‌ها و ایجاد نظام گزارش‌گیری صادقانه و واقع‌بینانه از مسائلی است که باید در رزمایش مواسات مورد اهتمام واقع شود.

وی تصریح کرد: در این رزمایش تشویق‌های لازم یا تذکرات سودمند و تربیتی برای تقویت روحیه اخلاص و گمنامی اِعمال شده و بین گروه‌ها و نیروهای جهادی و امدادی تقسیم کار درستی بر اساس نقشه رزمایش برای جلوگیری از موازی کاری‌های مُضر صورت می‌گیرد./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات