۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۶۴۵۶۹۱

تاثیر باورنکردنی ماندن در خانه در کاهش تعداد مبتلایان به کرونا

تاثیر باورنکردنی ماندن در خانه در کاهش تعداد مبتلایان به کرونا
مهدی محمدی، کارشناس مسائل سیاسی و اجتماعی ویدئویی در مورد تاثیر ماندن در خانه در کاهش تعداد مبتلایان به کرونا در اینستاگرامش منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاري رسا، 22 ژانویه بود که دولت چین رسما خبر شیوع ویروس کرونا در شهر " ووهان" را تایید و علنی کرد. این در حالی بود که پیشتر و در دسامیر سال ۲۰۱۹ تعدادی از پزشکان این کشور از ابتلای تعدادی از بیماران به ویروسی ناشناخته خبر داده بودند. این ویروس بلافاصله به شهر‌های دیگر چین سرایت و تعداد زیادی از شهروندان چینی نیز به آن مبتلا شدند.

پس از مدتی کوتاه کرونا خود را به خارج از مرز‌های این کشور رساند و اکنون و پس از گذشت چند ماه شهروندان ۱۹۸ کشور جهان به آن مبتلا شده اند. هنوز واکسن یا داروی قطعی برای درمان کرونا وجود ندارد و تنها راه مبارزه با این ویروس ماندن در خانه و شکستن زنجیره انتقال آن است. بدین معنی که افراد مبتلا به نوع خفیف این ویروس با ماندن در خانه بهبود یابند و افراد مبتلا به نوع شدید آن نیز در بیمارستان تحت درمان قرار گرفته و سریعا زنجیره انتقال آن پایان یابد.

مهدی محمدی، کارشناس مسائل سیاسی و اجتماعی با انتشار یک ویدئو در اینستاگرام خود به همین موضوع پرداخت. او در کپشن ویدئوی منتشر شده نوشت: «ببینید که در خانه ماندن، دور کاری، خودداری از رفت و آمد با دوستان و عدم مسافرت، چه تاثیر خیره کننده‌ای بر قطع زنجیره انتقال کرونا و کاهش تعداد نهایی مبتلایان دارد.»/1360/

ارسال نظرات