۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۶۴۵۲۵۸
حجت الاسلام سلیمانی در گفت و گو با رسا:

دنیا خواهد دید که ایران در سایه معنویت بر کرونا غلبه خواهد کرد

دنیا خواهد دید که ایران در سایه معنویت بر کرونا غلبه خواهد کرد
استاد درس خارج حوزه با تأکید بر این که معنویت و انس با خدا نجات دهنده کشور در بحران ها است، گفت: دنیا خواهد دید که ایران در سایه معنویت بر کرونا غلبه خواهد کرد.

حجت الاسلام مهدی سلیمانی امام جمعه مشهد اردهال در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، درباره تحرکات دشمنان در زمینه قم هراسی اظهار داشت: همانطور که متولیان امر مقابله با کرونا گفتند، منشأ این ویروس از قم نبوده، بلکه در قم تشخیص داده شده است؛ ای بسا این بیماری روزها جلوتر از قم در دیگر شهرها فعال بوده و کسانی مبتلای به این ویروس بوده اند، اما برای اولین بار در قم شناسایی و باعث موج سازی بدخواهان شد.

وی با بیان این که پرداختن رسانه های بیگانه به شیوع بیماری کرونا از قم می تواند برای بدنام کردن قم باشد، گفت: این قم هراسی هایی که از سوی رسانه های بیگانه صورت می گیرد، تا حدی هم می تواند سرنخی باشد که احتمالا تعمدی در کار بوده تا قم را بد نام کنند.

امام جمعه مشهد اردهال با بیان این که در جریان شیوع بیماری کرونا دشمنان قم را محل طمعی جهت قم هراسی دیدند، تصریح کرد: اگر حیله ای از سوی دشمنان در کار نبوده باشد، می توان گفت که بعد از اطلاع از شیوع این ویروس در قم، دشمنان این را محل طمعی دیدند که قم و روحانیون را بد نام کنند.

وی با اشاره بر این که شایعات علیه قم برای مخدوش کردن اعتقادات مردم است، افزود: شایعات و تحرکاتی که دشمنان برای تخریب چهره قم انجام می دهند، حقیقت ندارد و مسأله کاذبی علیه قم است و می خواهند اعتقادات معنوی مردم را مخدوش کنند چرا که در روایات حضرات معصومین(ع) از قم به عنوان عُشِّ ال محمد یاد شده و این که بلاها از جان ملت به واسطه اولیا الله که در قم حضور دارند، دفع خواهد شد.

حجت الاسلام سلیمانی بر ضرورت هوشیاری مردم نسبت به شایعات علیه قم تأکید کرد و اظهار داشت: دست های پنهانی وجود دارد که با اعتقادات مردم بازی کنند و لازم است که مردم هوشیار باشند؛ زمانی شنیده بودیم که شایعه کردند حضرت علی(ع) نماز نمی خواندند اما اکنون هر کسی این حرف را بشنوند می گوید چطور این شایعه در جان مردم قرار گرفت و مردم آن زمان توانستند این مسأله را باور کنند، اما مردم آن زمان به راحتی قبول کردند؛ در حال حاضر ما این مسائل گذشته را با اطلاعات تاریخی که داریم، خنده آور می دانیم اما خودمان مبتلا به شایعاتی می شویم که این حرف ها از آن دسته افراد هستند، البته مردم ایران دارای بصیرت و آگاهی هستند.

وی ضمن تأکید بر لزوم هوشیاری مردم گفت: ملت ایران باید هوشیار و بیدار باشند و این شایعات از آن دست شایعات و با همان اهداف است؛ با همان شایعات، حق را خانه نشین کردند و ائمه بعدی را نیز با این شایعات و با حیله های خرافی کنار زدند و حق را از دستان منصوب ید الله گرفتند و به کام خود کردند.

امام جمعه مشهد اردهال به پیچیده بودن شایعات امروز اشاره و تصریح کرد: با توجه به پیشرفته شدن زمان کنونی، شایعات امروزی نیز پیچیده تر شده است، بنابراین حیله ها پیچیده است و این پیچیدگی می طلبد که ملت بزرگ ایران مانند همیشه، در همه عرصه ها استکبار و تمام شیطنت های دشمنان را با اقتدای به مرجعیت، رهبر معظم انقلاب و امام راحل پس بزنند.

وی معنویت را نجات دهنده کشور در بحران ها دانست و افزود: آنچه که باعث شد در چنگ پیروز شویم و به امنیت برسیم، برخی مسائل بر پایه وحدت، توکل و پناه بردن به معنویت و در سایه قرآن بود و با نماز و روضه توانستیم بر دشمنان پیروز شویم و باید بر خدا توکل کنیم و از همین توکل و توسل می توانیم بر این ویروس پیروز شده و آرامش خود را حفظ کنیم.

حجت الاسلام سلیمانی با بیان این که دشمنان می خواهند اعتقادات را تغییر داده و تهی کرده و توخالی جلوه دهند، اظهار داشت: حرم های مطهر به دلیل مسائل سلامت مردم بسته شده و صلاح بر این دیده شده که مردم در این اماکن مذهبی تجمع نکنند؛ نه این که امام رضا(ع) شفا نمی دهد و نمی تواند شفا دهد، بلکه درست است که قبر مطهر و منور امام رضا(ع) در یک مکان خاصی قرار دارد، اما روح امام که ناموس خلقت است، بر همه جا حاکم است و امام زمان(عج) در همه جا حضور دارند و هر کجایی که به امام رضا(ع) استغاثه کنیم، آن حضرت به ما جواب می دهد.

وی ضمن پاسخ به شبهه ای درباره شفا در حرم های مطهر گفت: لازم نیست که در آن حرم حضور داشته باشیم و باید گفت که آن ضریح آهنی شفا نمی دهد، بلکه روح بلند امام رضا(ع) است که شفا می دهد و روح حضرت معصومه(ع) که یادمان حضرت فاطمه زهرا(س) است، بر تمام خانه ها حاکم است.

دنیا خواهد دید که ایران در سایه معنویت بر کرونا غلبه خواهد کرد

امام جمعه مشهد ارهال درباره تعطیل شدن حرم های مطهر تصریح کرد: تعطیل شدن حرم های مطهر کمبود و نقیصه ای بر آن حضرات نیست که دشمنان بخواهند این مسأله را دستاویز قرار دهند و بگویند که دین پاسخگوی نیازها نیست و نمی تواند جلوی بلایا را بگیرد؛ بروز این بیماری تقدیر و مصلحت بوده که فوایدی در پی خواهد داشت، همانطور که امام راحل فرمودند "جنگ نعمت است"، و واقعا هم نعمت بود، هر چند که به ظاهر آن نقمت بود اما باطن کار برای ما نعمت شد.

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم صبوری ملت ایران در برابر ویروس کرونا، گفت: این بیماری هم با صبوری ملت به یک فرایند موفقیت آمیز برای ملت ایران تبدیل خواهد شد.

حجت الاسلام سلیمانی با بیان این که دنیا خواهد دید که ایران در سایه معنویت بر کرونا غلبه خواهد کرد، اظهار داشت: ان شاءالله با معنویت خواهیم توانست بهتر از دیگر کشورهای دنیا بر این بیماری غلبه کنیم و دنیا خواهد دید که ملت ایران در سایه معنویت، کمتر از دیگر کشورها در این مسأله آسیب خواهد دید و این ویروس را شکست خواهد داد./822/ت302/ق

مهدی فلاحی
ارسال نظرات