۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۶۴۲۷۳۷
نماینده ولی فقیه در استان همدان:

تعطیل شدن جلسات معنوی به معنای تعطیلی معنویت نیست

تعطیل شدن جلسات معنوی به معنای تعطیلی معنویت نیست
امام جمعه همدان گفت: تعطیل شدن جلسات معنوی به معنای تعطیل شدن معنویت نیست بلکه ما در آستانه نیمه ماه رجب و روزهای پر خیروبرکت دعا و معنویت هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حبیب‌الله شعبانی امام جمعه همدان، صبح امروز در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان همدان و در مقابل دوربین‌های شبکه استانی طی پیامی ضمن تبریک فرارسیدن سالروز ولادت امیر مؤمنان علی(ع) بیان داشت: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند هر کاری که جلوی انتشار ویروس کرونا را بگیرد یک حسنه محسوب می‌شود و هر کاری که سبب شیوع این ویروس منحوس بشود یک سیئه به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: از مردم عزیز که با همکاری‌های خود سبب کم شدن شیوع این ویروس شده‌اند و از کادر دلسوز درمانی و پزشکان ایثارگر تشکر می‌کنم و این را لازم می‌دانم که مردم عزیز باید به توصیه‌های پزشکان توجه داشته باشند.

امام‌جمعه همدان با اشاره به‌ ضرورت جلوگیری از اجتماعات مردمی خاطرنشان کرد: به دلیل توصیه‌های پزشکان و مسئولان درمانی کشور نماز جمعه این هفته نیز تعطیل اعلام‌ شده و عمل به توصیه پزشکان در دیدگاه امام خامنه‌ای یک فریضه الهی است.

وی در ادامه با بیان اینکه تعطیل شدن نماز جمعه در این شرایط یک مسئله عقلانی است ابراز داشت: شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه و امامان جمعه به سبب مقابله با ویروس کرونا تعطیلی نماز جمعه را که یک امر عقلائی است قبول و اجرا کرده‌اند.

نماینده ولی‌ فقیه در استان همدان ضمن تشکر از مردم گفت: هیئات مذهبی بااینکه می‌توانستند جلسات خود را اجرا کنند ولی به حرف مسئولان گوش‌داده و جلسات مذهبی و معنوی خود را تعطیل کردند.

وی در ادامه افزود: تعطیل شدن جلسات معنوی به معنای تعطیل شدن معنویت نیست بلکه ما در آستانه نیمه ماه رجب و روزهای پر خیروبرکت دعا و معنویت هستیم و این ایام که زمان اعتکاف است را مردم با توجه قبلی بگذرانند و با گرفتن روزه و توسل به اهل‌بیت(ع) بگذرانند قطعاً روح معنویت در دل‌ها زنده خواهد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین شعبانی با اشاره به تعطیل شدن مدارس و ادارات مطرح کرد: با توجه به کم شدن ساعات اداری و حتی تعطیل شدن برخی نهادها ما زمان بیشتری را برای دعا و مناجات داریم.

وی در ادامه بابیان اینکه اسلام دین عقلانیت است افزود: ما در عین حالی که مسائل پزشکی را رعایت می‌کنیم باید به معنویت توجه داشته باشیم و پدران و مادران باید در این زمان از فرصت‌ها استفاده کنند و به فرزندان خود از معارف اهل‌بیت(ع) بگویند.

امام‌جمعه همدان در پایان بیان کرد: از تمامی زحمات رسانه‌ها که فضای امید را برای مردم ایجاد می‌کنند و توطئه‌های دشمنان را نقش بر آب می‌کنند قطعاً با این شعار کرونا را شکست خواهیم داد./979/پ310/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 2
هادی شاملو
ارسال نظرات