۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۷
کد خبر: ۶۳۲۰۰۷
اسلامی:

اخذ مالیات از واحدهای مسکونی خالی عملیاتی می‌شود

اخذ مالیات از واحدهای مسکونی خالی عملیاتی می‌شود
اسلامی گفت: با تکمیل نرم‌افزار وزارت راه و شهرسازی، سازمان امور مالیاتی، لیستی از واحدهای مسکونی خالی را در اختیار خواهد داشت تا اخذ مالیات را در قبال آن عملیاتی کند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی امروز چهارشنبه (4 دی) در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران درباره طرح اقدام ملی مسکن گفت: در قانون مالیات‌های مستقیم تکلیفی را بر عهده وزارت راه و شهرسازی قرار داده بودند که باید سامانه‌ای را تهیه کند.

وی افزود: وزارت راه و شهرسازی در مکاتبه‌ای اعلام کرد هیچ کدام از اطلاعات زیر مجموعه این سامانه در اختیار این وزارتخانه نیست، چرا که قانونگذار این موضوع را بر عهده وزارت راه قرار داده بود.

وزیر راه وشهرسازی تصریح  کرد: وزارت راه و شهرسازی در این باره به نتایج لازم نرسیده بود.

اسلامی گفت: وزارت راه و شهرسازی هم اکنون سیستمی نرم‌افزاری تهیه کرده که تا پایان سال آماده خواهد شد و بر همین اساس قرار است از محل اطلاعات سازمان ثبت پایان کار شهرداری‌ها انشعابات مربوط به آب، گاز، برق را احصا کرده و سپس سازمان امور مالیاتی لیستی از واحدهای مسکونی خالی را در اختیار خواهد داشت تا طبق قانون بتواند اخذ مالیات را در قبال این وحدهای مسکونی خالی عملیاتی کند.

وی گفت: اخذ مالیات از واحدهای مسکونی خالی عاملی تحرک بخش است تا صاحبخانه دارایی حبس شده را از آن وضعیت خارج کرده و به بازار عرضه کند.

وزیر راه وشهرسازی گفت: وزارت راه و شهرسازی بر اساس تکلیف قانونی تهیه این سامانه را بر عهده دارد تا در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار دهیم.

محمد قمین
ارسال نظرات