۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱
کد خبر: ۵۹۹۵۰۴
استاد حوزه علمیه:

دشمن به دنبال تغییر ذائقه مردم و استحاله نظام است

دشمن به دنبال تغییر ذائقه مردم و استحاله نظام است
حجت الاسلام بنایی گفت: دشمن به دنبال تغییر ذائقه مردم و استحاله نظام است و می‌خواهند کاری کنند تا باور‌های مردم را نابود شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام حسین بنایی شنبه شب در مراسم عزاداری شهادت حضرت سلطان علی بن امام باقر (ع) که به مناسبت ۲۷ جمادی الثانی سالروز شهادت این امامزاده واجب تعظیم در بیت العباس کاشان برگزارشد، گفت: شیعه درطول تاریخ همیشه مورد هجوم دشمنان داخلی و خارجی قرار داشته است.

وی رمز موفقیت شیعه در طول تاریخ با وجود داشتن دشمنان داخلی و خارجی را تبعیت از ولایت دانست و افزود: وهابیت با پول‌های نفتی عربستان تعدادی تروریست دیوانه با ذهن معلول و عقل معیوب را از سراسر جهان به کشور‌های سوریه و عراق و منطقه آورد تا ایران را هدف قراردهد، اما تعدادی جوان شیعه با اتکا به نیروی ایمان آن‌ها را شکست دادند.

حجت الاسلام بنایی گفت: بعد از دشمنی خلفای بنی امیه و بنی عباس و دولت عثمانی و امروز وهابیت که مانند اختاپوس در همه دنیا ریشه دوانیده است دشمنی با شیعه را ادامه می‌دهد و در نیجریه و میانمار شیعیان را قتل عام و نسل کشی به راه انداختند.

وی افزود: امروز آمریکا و استکبار جهانی و صهیونیست با اسلام ناب محمدی که ملت شیعه ایران و عراق و پاکستان و آفریقا پرچمدار آن است مقابله می‌کند، اما با اسلام آمریکایی در عربستان همکاری و تجارت دارد.

به گفته وی، آمریکا در دشمنی خود با اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران طی ۴۰ سال گذشته از هیچ توطئه‌ای فرو گذار نکرده است و در تمام توطئه‌های خود نیز شکست خورده است.

استاد حوزه علمیه رمز موفقیت و بقا و ماندگاری شیعه و فرهنگ شیعه را پذیرش شأن ولایت و امامت اهل بیت (ع) دانست و اظهار داشت: شیعه از اصول و شأن ولایت وامامت اهل بیت (ع) و ائمه معصومین (س) دفاع کرده تا توانسته است ماندگار شود.

حجت الاسلام بنایی گفت: استکبار جهانی از ملت ایران سیلی خورده است و اکنون مانند دشمن قسم خورده‌ای است تا ملت ایران را به زانو در نیاورد دست از دشمنی با ایران برنخواهد داشت، به همین دلیل در صدد نابودی بنیان‌های اصیل ارزشی اسلام است.

به گفته وی، دشمن وقتی متوجه شد در جنگ سخت و نظامی نمی‌تواند بر ملت ایران پیروز شود، جنگ روانی، اقتصادی را آغاز کرده و اروپا و آسیا و آمریکا را هم با خودش همراه کرده است و اگر گاهی با لبخند دشمن روبرو هستیم به دلیل این است که به ایران نیاز دارد و می‌داند ایران قدرت منطقه‌ای است و درحال تبدیل شدن به قدرت جهانی است.

حجت الاسلام بنایی گفت: امروز دشمن به دنبال القای یاس و نا امیدی در بین ملت ایران به ویژه دربین نسل جوان هستند، اما بزرگتر‌ها باید با تاریخ انقلاب اسلامی را برای جوان‌ها تعریف وآن‌ها را تقویت کنند

وی با اشاره به اینکه دشمن به دنبال ایجاد رعب و وحشت در کشور است، اظهار داشت: متاسفانه برخی از سخنان شان مشخص است از دشمن وحشت کرده اند و این در حالی است که بزدلی و وحشت و ترس را اسلام مذمت کرده است.

به گفته وی، دشمن به دنبال تغییر ذائقه مردم و استحاله نظام است و می‌خواهند کاری کنند تا باور‌های مردم را نابود کنند و ما باید با بهره گیری از زیارت عاشورا و دعای توسل باورهای خود را تقویت کنیم.

استاد حوزه علمیه با تأکید بر اینکه دشمن از تفکر دینی سیلی خورده است، گفت: برای جبران سیلی که دشمن از تفکر دینی خورده است به دنبال نابودی تفکر دینی است و می‌خواهند اینگونه القا کنند اسلام و حکومت دینی توان اداره کشور را ندارد.

وی ادامه داد: ملت ایران ۴۰ سال است ایستاده است و ثابت کرده است نه تنها توان اداره حکومت دینی را در کشور دارد بلکه توان اداره دنیا را هم دارد.

استاد حوزه علمیه در ادامه با تسلیت شهادت علی ابن باقر (ع) یادآور شد: حضرت سلطانعلی (ع) فرزند بلافصل امام محمد باقر (ع) در سال ۱۱۳ هجری قمری بنا به دعوت مردم ولایت‌مدار فین و کاشان از طرف امام معصوم‹‹پدر خود›› به آن منطقه کاشان و به مدت ۳ سال به راهنمایی و ارشاد مردم پرداخت و نخستین نماز جمعه را در مسجد جامع کاشان برگزار کرد.

حجت الاسلام بنایی گفت: حضرت سلطانعلی (ع) در حالی که نیابت امام را از سوی دو امام زمان خود به‌عهده داشت، با لشکرکشی حکام منطقه روبه‌رو شد و پس از ۳ روز مبارزه در سرزمین اردهال به همراه یارانش مانند جد مظلومش امام حسین (ع) با لب تشنه در ۲۷ جمادی الثانی سال ۱۱۶ هجری قمری سر از بدنش جدا کردند./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات