۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۳
کد خبر: ۵۸۶۰۰۳
امام جمعه موقت بیرجند:

طلبه ها باید نیازهای فکری، معنوی و اخلاقی مردم را تامین کنند

امام جمعه موقت بیرجند گفت: باید نیازهای اصلی مردم مانند نیازهای فکری، معنوی و اخلاقی آن‌ها را باور کنیم، این نیازها را دولت نمی‌تواند تامین کند بلکه باید طلبه‌ها این نیازها را تامین کنند.
مختاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام محمد مختاری، امام جمعه موقت بیرجند صبح امروز در مراسم جشن عمامه‌گذاری طلاب مدرسه علمیه سفیران هدایت بیرحند اظهار داشت: باید رشد و شکوفایی از طلاب و روحانیان جوان بیشتر مشاهده کنیم.

وی با بیان اینکه طلاب باید یک سری مولفه‌های اصلی طلبه‌گری را تقویت کنند، گفت: ضعف برخی از مدیریت‌ها و حوزه در کشور را انکار نمی‌کنیم چرا که این ضعف‌ها همیشه است حتی حوزه علمیه قبل از انقلاب از نظر امکانات مادی و معنوی قابل قیاس با حوزه علمیه امروز نیست اما همان حوزه قبل از انقلاب دوران تاریک طاغوت بود و برخی از طلبه‌ها امکان زندگی در شهر خودشان را نداشتند.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه امام راحل، مقام معظم رهبری و شهید مطهری‌ها در حوزه علمیه تربیت شدند، افزود: اگر اراده قوی داشته باشیم می‌توانیم بر تمام ضعف‌ها و نارسایی‌ها غلبه کنیم.

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه وضعیت امروز ما نسبت به قبل از انقلاب بهتر است، تصریح کرد: اگر طلبه بی اراده باشد به جایی نمی‌رسد اما اگر اراده داشته باشد می‌تواند از هیچ همه چیز را بسازد.

وی ادامه داد: امروز اگر مردم در روحانیت و طلبه‌ها اخلاص، علم و جدیت را ببینند به طور قطع به ما توجه می‌کنند از این رو باید قدر سفره انقلاب که برای ما پهن شده را بدانیم.

امام جمعه موقت بیرجند خاطرنشان کرد: باید نیازهای اصلی مردم مانند نیازهای فکری، معنوی و اخلاقی آن‌ها را باور کنیم، این نیازها را دولت نمی‌تواند تامین کند بلکه باید طلبه‌ها این نیازها را تامین کنند.

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه باید اخلاق و معنویت را به مردم تزریق کنیم، اظهار کرد: ایمان را در خود تقویت کنیم چرا که شجره طیبه، ایمان است و اگر این شجره طیبه نباشد نمی‌توانیم به موفقیت برسیم.

وی افزود: متاسفانه امروز در فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای عده‌ای مغرضانه می‌خواهند به ریشه اسلام و انقلاب ضربه بزنند و در ظاهر کار اعتقادی می‌کنند اما در باطن می‌خواهند ریشه انقلاب را بزنند.

امام جمعه موقت بیرجند خطاب به طلاب و روحانیان، گفت: با تمام وجود یک دهه را تمام وقت کار کنید و باید قبل از هر کسی ما معارف و اصول دین را باور کنیم و به فرصت‌های تعطیلی بیشتر از فرصت‌های تحصیلی بپردازیم.

حجت الاسلام مختاری بیان کرد: اگر ما یک قدم برای رشد شما برمی‌داریم، شما باید صد قدم را برای رشد و شکوفایی خود بردارید و ما تلاش می‌کنیم تا موتور وجود شما روشن شود./9314/پ203/ب1

ارسال نظرات