۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۵۵۶۳۳۲
حجت الاسلام حسینی قمی:

مبارزه با فساد و ترویج حجاب از مصادیق ادامه راه شهدا است

حجت الاسلام حسینی قمی مخالفت با فساد اخلاقی و مالی و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه را مصداق ادامه دادن راه شهدا دانست و گفت: شهدا دغدغه دین و شعائر مذهبی ‏داشتند و بدحجابی ها قلب خانواده های آنان را به درد می آورد.
حجت الاسلام حسینی قمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سید حسین حسینی قمی، استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مراسم بزرگداشت سرداران و بیش از 700 شهید شهرستان شاهین شهر و میمه که در سالن شیخ بهایی شاهین شهر برگزار شد، گفت: در  زمینه زنده نگه داشتن یاد و ترویج سیره شهدا کوتاهی هایی در صدا و سیما و سایر رسانه های جمعی ‏صورت گرفته و می توان گفت تنها چیزی که باقی مانده همین برگزاری یادواره های شهدا است و ما در صدا و سیما و مجلات ‏و روزنامه ها و سایت ها مطالب درخوری درباره فرهنگ شهادت و خاطرات شهدا و ایثارگران مشاهده نمی کنیم.

وی افزود: فراموشی یاد و خاطره ایثارگری های شهدا و مجاهدان در یک جامعه معادل با مرگ آن ملت است، در تاریخ اسلام پیامبر اسلام(ص) و ائمه طاهرین(ع) همواره اجر و ارزش ویژه ای را برای شهدا و خانواده های آنان و ایثارگران نسبت به افراد معمولی قائل بوده اند.

حجت الاسلام حسینی قمی جهاد در راه خدا را بابی از ابواب خداوند دانست که آن را تنها برای اولیای خاص خود باز کرده است‏ و اظهار داشت: اگر رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس به جبهه ها نرفته بودند و راه دشمن را سد نمی کردند، جز خواری و ذلت هیچ چیزی نصیب ملت ایران نمی شد، عزت و امنیت کنونی خود را مدیون خون شهدا و  مرارت های خانواده های آنان هستیم.

کارشناس مذهبی برنامه سمت خدا با ذکر قسمتی از مصائب و سختی های خانواده های جانبازان اعصاب و روان، ‏ادامه داد: رسانه ها باید بیش از آنچه هست به زندگی این مجاهدان و ایثارگران بپردازند و قدر خانواده های آن ها را برای مردم معلوم کنند، بسیاری از ما تحمل یک شب خوابیدن همراه با درد را نداریم، اما از یکی از جانبازان قطع نخاع شنیدم که می گفت مدت 30 سال است خوابیدنم همراه با درد سنگین است.

وی انگیزه شهدای انقلاب اسلامی را حفظ دین و ارزش ها والای آن مانند حجاب و عفاف در جامعه دانست و تصریح کرد: اگر به خاطرات زندگی شهدا نگاهی بیندازیم، می بینیم که همه آن ها دغدغه دین و شعائر مذهبی داشتند و با فساد اخلاقی و مالی مخالفت می کردند.

حجت الاسلام حسینی قمی ابراز داشت: اگر چه امروز شهدا در میان ما نیستند و حتی دیگر بسیاری از پدر و مادرهای شهدا هم به رحمت خدا رفته اند، اما راه شهدا می تواند ادامه داشته باشد و بسته نشده است، می توانیم با ارائه سیره شهدا به نسل جوان آن ها را با این معارف و حقایق آشنا کنیم تا بتوانند در این مسیر عالی گام بردارند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به برخی اعمال خلاف شرع و کشف حجاب و متعاقب آن حمایت رسانه ای عناصر معلوم الحال از آن ها در جریان حوادث و آشوب های اخیر، گفت: این قبیل اعمال قلب خانواده های شهدا را به درد می آورد، اگر  امروز می خواهیم به وظایف خود در قبال پاسداری از خون شهدا عمل کنیم، باید با زبان نرم و استدلال به روشنگری در میان جوانان بپردازیم و آن ها را از زشتی های بی حیایی و بدحجابی آگاه کنیم.

وی افزود: پیام امروز شهدا به ما پاکی و پاکدامنی است و همه ما بای به وظیفه خود در این خصوص به خوبی عمل کنیم./869/پ203/ب1

ارسال نظرات