۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۰
کد خبر: ۵۳۵۸۶۶
نمایشگاه مطبوعات؛

آخرین وضعیت پروژه منوریل قم و دلیل توقف آن

معاون استانداری قم درباره آخرین وضعیت پروژه ناتمام مونوریل قم گفت: تکمیل منوریل قم به دلیل مشکلات مالی و فنی متوقف شده است.
مهمانان غرفه خبرگزاری رسا در سومین روز از بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محسن بهشتی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها با حضور در غرفه خبرگزاری رسا، با مدیران و خبرنگاران این رسانه حوزوی دیدار و گفت و گو کرد.

 بهشتی یکی از پروژه های مهم استان قم را راه اندازی قطار پر سرعت قم ـ تهران دانست و گفت: این پروزه در سال 93 کلنگ زنی شده است که در نتیجه با تکمیل این طرح مسافت تهران تا قم به ۳۵ دقیقه و مسافت قم تا اصفهان به ۱/۵ ساعت کاهش پیدا می­کند و این پروژه در ظرف چهار سال تکمیل و به بهر برداری می رسد.

 وی درباره تکمیل خطوط مترو قم نیز گفت: خط  A مترو در حال احداث و تکمیل است و کارگاه خط B مترو در پردیسان در حال ساخت است و در سال 97 عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم همچنین درباره پروژه ناتمام مورنویل قم اظهار داشت: منوریل شهر قم پروژه­ای بوده که مطالعات لازم و مسیر یابی مناسبی برای آن انجام نشده است.

بهشتی بیان کرد: اصل منوریل به طول ۱۸/۵ کیلومتر بوده است اما با توجه مشکلاتی پیش آمده به ۴/۷ کیلومتر تقلیل پیدا کرده و مسیر خط آن از انتهای خیابان خاکفرج تا میدان مطهری است، اما تکمیل همین خط منوریل به دلیل مشکلات مالی و فنی متوقف شده است./۹۹۸/پ۲۰۱

 

ارسال نظرات