۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۳۱۳۸۳۳
امام جمعه شهرستان آران و بیدگل:

وظیفه مبلغان دینی توصیه مردم به حضور حداکثری و چشمگیر در انتخابات است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرستان آران و بیدگل حضور چشمگیر مردم در انتخابات را از عوامل اقتدار نظام دانست و گفت: وظیفه مبلغان دینی توصیه مردم به حضور حداکثری و چشمگیر در انتخابات است و این یک بایسته انتخاباتی است.
حجت الاسلام سيد محمد موسوي برزكي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد موسوی، امام جمعه شهرستان آران و بیدگل، ظهر امروز در گردهمایی روحانیان، ائمه جماعات و مبلغان این شهرستان با تأکید بر این که یک مبلغ دینی، علاوه بر مسؤولیت تبلیغ، مدیر، مربی و معلم است، گفت: برای تبلیغ لزوما نیاز نیست منبر و خطابه آماده باشد، بلکه باید فرصت‌سازی در تبلیغ دینی صورت گیرد.

 

وی افزود: مبلغ دینی، مدیر است چون مدیر یک پایگاه و مجموعه دینی به نام مسجد است و مربی است چون رفتار و گفتار او در بین مردم تاثیرگذار و در واقع الگویی برای مردم است، معلم است چون آنچه را از دین فراگرفته باید در جامعه آموزش دهد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی با تأکید بر اینکه تبلیغ دین، یک سری اصول و ظرافت‌هایی دارد، افزود: آنچه طلاب باید به آن توجه کنند ظرافت های مدیریتی، ظرافت‌های تربیتی، ظرافت‌های تعلیمی و ظرافت‌های تبلیغی است.

 

به گفته وی، مردم به گفتار، رفتار و کردار مبلغان نگاه می‌کنند و الگو می‌گیرند و این رفتار و کردار، مردم را تربیت می‌کند، پس توجه داشته باشید چطور و چگونه با گفتار و رفتار خود اسلام را معرفی می‌کنید.

 

حجت الاسلام والمسلمین موسوی، خاطره ای از دیدار با حضرت آیت الله گلپایگانی را شاهد مثال سخنان خود قرار داد و افزود: ایشان در آن جلسه خطاب به طلاب و روحانیون فرمود، معرّف هر نظامی صدا و سیمای آن نظام است و شما طلاب معرف نظام هستید، چون گفتار شما صدای اسلام و رفتار شما سیمای اسلام است.

 

گاهی سکوت یک مبلّغ، تبلیغ است

استاد درس خارج حوزه علمیه افزود: ماهیت تبلیغ، بیان و بلاغ و گفتار و نطق و تکلم است، اما بنا بر آن نیست که همیشه سخن بگوییم، در برخی مواقع، سکوت مبلغ، تبلیغ است، گاهی عمل و رفتار مبلغ، تبلیغ است.

 

حجت الاسلام والمسلمین موسوی در ادامه با اشاره به این که سخن مبلّغ در جایی که مسلط به یک مطلب نیست و از زوایای آن آگاهی ندارد مفید نیست افزود: گاهی یک سخن فتنه انگیزی می‌کند و یا زمینه های دو دستگی و اختلاف را ایجاد می‌کند و جامعه را برهم می ریزد، گاهی عمل و رفتار مبلّغ ارزشمندتر از سخن و بیان برای تبلیغ است، از این رو  مبلّغ باید در تبلیغ سنجیده سخن بگوید و تشخیص این موارد همه بر عهده خود مبلغ است.

 

وی نمونه این موارد را، ایام پیش روی انتخابات عنوان و خاطر نشان کرد: مبلغین در انتخابات باید مراقب باشند سنجیده سخن بگویند تا شبکه های دشمن علیه نظام تبلیغات مسموم به راه نیندازند.

 

امام جمعه آران و بیدگل افزود: گاهی در انتخابات با یک انتقاد، فکر می‌کنیم در جهت اصلاح قدم برداشته ایم و بصیرت افزایی کرده ایم، در حالی که با یک سخن نسنجیده، زمینه بهره برداری نامحرمان را فراهم می‌کنیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین موسوی با اشاره به این که چه گفتن و چه نگفتن، هنری است که جزء ظرافت های تبلیغی است، گفت: قول سدید، محکم، منطقی، با مدرک و بدون حواشی سازی یکی از مهم ترین ظرافت های تبلیغی در سنجیده سخن گفتن است.

 

فرصت سازی وظیفه یک مبلّغ دینی است

امام جمعه شهرستان آران و بیدگل در ادامه خطاب به مبلغین، بر استفاده از فرصت های تبلیغی تاکید و یاد آورشد: برای تبلیغ لزوما نیاز نیست منبر و خطابه آماده باشد، بلکه باید فرصت سازی در تبلیغ دینی صورت گیرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین موسوی افزود: نشست های خانوادگی، اجتماعات دوستانه، مدارس، دانشگاه ها و حضور در مجامع و تشکل ها و بسیاری از جمع های دیگر نیز می تواند به‌عنوان یک فرصت تبلیغی محسوب شود.

 

در دهه فجر، بینات، دستاوردها و چالش های انقلاب را بازگو کنیم

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان آران و بیدگل، دهه فجر را یکی از فرصت‌های بسیار مغتنم تبلیغی خواند و تصریح کرد: مبلغان در آستانه سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب وظیفه دارند، بینات انقلاب، دستاوردهای آن و چالش های فراروی انقلاب و شخصیت امام و ولایت فقیه را در منابر برای مردم بازگو کنند.

 

ورود به مناصب سیاسی، مصداق پروژه نفوذ در عرصه سیاسی است

امام جمعه شهرستان آران و بیدگل انتخابات، هفتم اسفند را بسیار مهم خواند و افزود: مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری دو سنگر مهم نظام اسلامی است، به همین دلیل دشمنان انقلاب اسلامی توجه ویژه‌ای بر انتخابات هفتم اسفند دارند.

 

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد موسوی، به تبیین اهمیت پروژه نفوذ مورد تأکید رهبر انقلاب اشاره کرد و افزود: نفوذ شامل نفوذ فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، عقیدتی است و دشمنان ایران در پسابرجام در فکر نفوذ هستند.

 

وی مصداق نفوذ سیاسی را ورود به مناصب سیاسی اعلام کرد و افزود: در نهضت مشروطه انقلابی با رهبری روحانیت صورت گرفت و علامه میرزای نائینی برای اینکه حکومت استبدادی قاجار را محدود کند به مجلس شورا اعتبار و مشروعیت داد، اما همین مجلس شورای ملی رضا خان را بر منصب نشاند، یعنی در واقع انقلاب مشروطه سر از استبداد رضاخانی درآورد.

 

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد موسوی دلیل این امر را عدم وجود دستگاه نظارتی که حافظ جمهوریت حکومت مشروطه شود دانست و تصریح کرد: این عدم نظارت، زمینه ورود مهره های رضا خان در مجلس مشروطه و نفوذ آنان به مجلس را فراهم کرد.

 

شورای نگهبان قانون اساسی حافظ اسلامیت و جمهوریت نظام است

امام جمعه شهرستان آران و بیدگل افزود: شورای نگهبان قانون اساسی حافظ اسلامیت و جمهوریت نظام است و ایمان به عدالت فقهای شورای نگهبان وجود دارد، بنابراین، نهاد شورای نگهبان باید از این حرمت شکنی ها منزه باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد موسوی، با اشاره به لیست نامزدهای تایید صلاحیت شده مجلس خبرگان رهبری در استان اصفهان یاد آورشد: همه افراد تایید صلاحیت شده، صالح هستند، اما باید برای انتخاب اصلح به مرجعی که مورد قبول است مراجعه شود و این مرجع، از نظر ما جامعه مدرسین حوزه علمیه قم است که در استان اصفهان پنج نفر را برای مجلس خبرگان معرفی کرده است.

 

در انتخابات مجلس شورای اسلامی، دأب ما بر عدم دخالت و بی طرفی است

امام جمعه شهرستان آران و بیدگل همچنین به نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرستان های کاشان و آران و بیدگل اشاره کرد و افزود: در مورد مجلس شورای اسلامی دأب ما بر عدم دخالت و بی طرفی است.

 

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد موسوی گفت: همه تایید صلاحیت شده های مجلس از طرف شورای نگهبان، مقبول نظام هستند و نیاری نیست به مردم گرا داده شود، بلکه باید شاخصه های نماینده اصلح به مردم معرفی شود.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان آران و بیدگل افزود: آنچه به‌ عنوان بیانات انقلاب و آرمان های نظام است باید به‌عنوان شاخصه معرفی شودو انتخاب نهایی با خود مردم خواهد بود.

 

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد موسوی افزود: نماینده باید هم در حوزه انتخابیه فعالیت هایی را برای توسعه و پیشرفت داشته باشد، هم قوانینی را تصویب کند که در راستای اهداف نظام باشد و هم نظارت بدون ملاحظه داشته باشند.

 

وی همچنین حضور چشمگیر مردم را از عوامل اقتدار نظام دانست و تصریح کرد: وظیفه مبلغان دینی توصیه مردم به حضور حداکثری و چشمگیر در انتخابات است و این یک بایسته انتخاباتی است.

 

شایان ذکر است، گردهمایی روحانیان، ائمه جماعات و مبلغان شهرستان  آران و بیدگل در آستانه دهه فجر با همکاری ستاد نماز جمعه، کمیته قرآن و تشکل های اسلامی،کمیته روحانیت و اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل در حسینه الزهرا(س) ستاد نماز جمعه این شهرستان برگزار شد./1307/202/ب2

ارسال نظرات